۱۳۹۶ فروردین ۷, دوشنبه

بروکسل - پارلمان اروپا: ژرار دوپره، نماينده سال ۲۰۱۷ پارلمان در زمينه عدالت و آزاديهاي مدني

سيماي آزادي4/1/96 : «  ژرارد دوپره، نماينده پارلمان اروپا و وزير دولت بلژيک که رياست گروه پارلماني دوستان ايران آزاد شامل بيش از 200 نماينده از کشورهاي مختلف اروپايي و گروه هاي مختلف سياسي پارلمان اروپا، به عنوان نماينده سال 2017 پارلمان اروپا در زمينه عدالت و آزاديهاي مدني برگزيده شد.


اين جايزه توسط «مجله پارلمان» اهدا مي شود و مراسم آن روز چهارشنبه 22مارس در بروکسل برگزار شد. خانم روبرتا بوناتزي بنيان گذار و رئيس بنياد اروپايي براي دموکراسي که پيروزي ژرار دوپره را در مراسم اهدا جوايز اعلام کرد ضمن تبريک به او، گفت: «مفتخرم که ژرار دوپره را به عنوان برنده جايزه نمايندگان پارلمان اروپا در سال 2017 در زمينه عدالت و آزادي هاي مدني اعلام کنم. چالشهاي مهمي براي جلوگيري از افراطي  شدن در پيش است».
به دنبال اعلام ژرار دوپره به عنوان نماينده سال 2017 پارلمان اروپا در زمينه عدالت و آزاديهاي مدني وي در اظهارنظري نوشت: از اين که شب گذشته در مراسم اهداي جوايز نمايندگان پارلمان اروپا در سال 2017، به عنوان بهترين نماينده اروپايي سال در زمينه «عدالت و امور داخلي» انتخاب شدم، بسيار خوشحالم.
اين جايزه، پاداشي براي کار من در کميسيون «آزادي هاي مدني، عدالت و امور داخلي» است که در آن به طور خاص به سياست اروپا درباره نبرد عليه افراط گرايي و تروريسم مي پردازم... . اين جايزه عزم من  را تقويت مي کند تا به فعاليتم در کميسيون «آزادي هاي مدني، عدالت و امور داخلي» و نيز در کميسيون بودجه ادامه بدهم. از همين فردا به مقر يوروپول در لاهه خواهم رفت تا با نمايندگان مرکز اروپايي نبرد عليه تروريسم گفتگو کنيم. ژرار دوپره رئيس گروه دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا، از برجسته ترين سياستمداران اروپايي است که ضمن حمايت از مقاومت ايران عليه فاشيسم مذهبي حاکم و بانکدار مرکزي تروريسم و افراط گرايي، در سخنرانيهاي خود در پارلمان اروپا و در کنفرانسهاي مختلف، پيوسته نقض حقوق بشر و حقوق مدني و اجتماعي مردم ايران و همچنين تروريسم صادراتي و دخالتهاي رژيم آخوندي در کشورهاي منطقه را محکوم و از برنامه مريم رجوي براي آزادي ايران از سلطه استبداد ديني و استقرار يک جمهوري مبتني بر دموکراسي و حقوق بشر و برابري زن و مرد و جدايي دين از دولت حمايت کرده است. جوايز نمايندگان سال پارلمان اروپا در زمينه هاي مختلف، همه ساله توسط مجله پارلمان اهدا مي شود