۱۳۹۴ اسفند ۷, جمعه

معیشت مردم و فساد اقتصادی، مهمترین موضوع آینده امنیت رژیم آخوندی





شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم گفت: مهمترین موضوع امنیت ملی ایران در آینده، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که فساد هم گریبان آن را گرفته است.







وی گفت: در کشور ما در بحث اقتصاد کم و کاستی هایی وجود دارد و در این زمینه خوب عمل نکردیم.
از سوی دیگر، میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع گفت: حجم هزینه های جاری در این دولت دو برابر دولت قبل شده است و این نشان‌دهنده تشدد نظریه‌های مختلف است.
وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع سازمان بازرسی پیرامون نگران‌کننده بودن شیوه قراردادهای دولت اظهار داشت: مطرح می شود که دولت مصوبه داده تا وزارت نفت فرمت قراردادها را تنظیم کند؛ ما هنوز فرمت قرارداد را ندیده‌ایم و تنها مصوبه دولت را دیده ایم که اشکالات زیادی نیز دارد.سازمان بازرسی زودتر باید وارد می شد؛ مغایرت با قانون اساسی در این قراردادها روشن و واضح است. قراردادی که با تکیه بر این مصوبه باشد، قطعا مشکلاتی خواهد داشت.
۸۰ درصد اقتصاددانان سوءمدیریت را مطرح میکنند وتنها ۲۰ درصد به تحریم ها اشاره کرده اند.در دولت فعلی آن ۲۰ درصد پررنگ تر شده است، این چیزی است که به رکود نیز عمق بخشید. روزی ۵ هزار کارگر در این دولت بیکار می شوند. اینکه اطلاعات اقتصادی را محدود کرده اند و صحبتی از رشد اقتصادی و شاخص های دیگر نمی کنند، خلاف قانون اساسی است.متاسفانه به دلیل اینکه نگاه دولت به برجام بوده است، گفت: آنها به حل مشکلات مردم در داخل توجهی نداشته اند. حجم هزینه های جاری در این دولت به دو برابر دولت قبل رسیده است که این نشان دهنده آدرس های غلط در دولت و تشدد نظریه های مختلف است. نامه چهار وزیر هم مؤید همین خواهد بود.
عضو مجلس ارتجاع از تهران گفت: صراحتا از دولت می خواهیم به اینکه چرا رشد اقتصادی منفی است پاسخ دهد. چرا اجازه نمی دهند شاخص های کلان اقتصادی اعلام شود حتی به نمایندگان؛ اینها عزا دارند نه پولی که از خود مردم باید به مردم بدهند.(خبرگزاری حکومتی مهر)
ناظمی اردکانی قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین هم با بیان اینکه رکود و بیکاری بزرگترین معضلات فعلی کشور هستند، گفت:کاهش رشد اقتصادی باعث شده فرصت شغلی جدیدی ایجاد نشود و ادامه این روند به اقتصاد ملی و معیشت مردم ضربه می‌زند. از زمانی‌که دولت تدبیر و امید مستقر شده، شاهد تعطیلی بالغ بر 14 هزار واحد تولیدی بوده‌ایم و قریب به 20 هزار نفر اشتغال خود را از دست داده‌اند.متاسفانه دولت پویایی و تحرک لازم را ندارد و همواره چشم به کمک خارجی‌ها دوخته است تا بلکه آنها به ایران سرازیر شوند و در کشور سرمایه گذاری کنند. این نگاه قبل از اینکه رونق اقتصادی در داخل ایجاد کند باعث رونق کارخانجات خارجی می‌شود. دولت در حال حاضر اشتغال‌زایی را فدای مهار تورم کرده‌ است.