۱۴۰۳ مهر ۲۴, سه‌شنبه

بیانیه سی و هشتمین هفته کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

                                            سه‌شنبه‌های نه به اعدام

سی و هشتمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۲۲ زندان مختلف کشور با اعتصاب غذا در روز سه‌شنبه ۲۴مهر۱۴۰۳ برگزار شد.

زندانهای شرکت‌کننده در سی و هشتمین هفتهٔ کارزار عبارتند از: اوین (بند زنان، بند ۴ و ۸)، قزلحصار (واحد ۳ و ۴)، مرکزی کرج، تهران بزرگ، خرم‌آباد، اراک، اسد آباد اصفهان، نظام شیراز، بم، مشهد، لاکان رشت (بند زنان و مردان)، قائمشهر، اردبیل، تبریز، ارومیه، سلماس، خوی، نقده، سقز، بانه، مریوان و کامیاران

زندانیان اعتصابی در بیانیه سی و هشتمین هفتهٔ کارزار اعلام کردند: همزمان با روز جهانی علیه مجازات اعدام، حکومت اعدامی در ایران، ۷ تن را در زندانهای مختلف به‌چوبه‌های دار سپرد. در هفته گذشته نیز بیش از ۳۶ تن اعدام شدند به‌طوری که تنها در روز ۱۸ مهر، ۱۹ تن حلق‌آویز شدند.

در بیانیه زندانیان اعتصابی آمده است: قضاییه حکومتی در ۲۲ مهر ماه پرونده قطع دست ۸ متهم به سرقت را در تهران به دادگاه ارجاع داد. این نشان از به سخره گرفتن و لگدمال کردن قوانین حقوق‌بشر بین‌المللی است برای این‌که در برابر اعتراضات و قیام احتمالی مردم سد ببندد

بیانیه زندانیان اعتصابی افزوده است: شرکت‌کنندگان در «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اکنون بیش از ۸ ماه است که سه‌شنبه هر هفته دست به اعتصاب غذا می‌زنند و در مقابل احکام غیرانسانی اعدام مقاومت می‌کنند و تلاش می‌کنند صدای زندانیان زیر حکم اعدام فارغ از هر نوع اتهامی باشند. خانم مای ساتو گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران در آخرین اظهاراتش کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام را مورد اشاره و تأیید قرار داد، از شخص ایشان، شورای حقوق‌بشر و همه نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشری انتظار اقدامات عاجل‌تر و جدی‌تری در متوقف کردن ماشین کشتار رژیم را داریم، اقدامات مؤثرتر که جان بسیاری از زندانیان بی‌پناه در گرو آن است.