۱۴۰۳ مهر ۲۰, جمعه

سخنرانی خانم مریم رجوی - کنفرانس در برلین به‌مناسبت روز جهانی علیه مجازات اعدام

سخنرانی خانم مریم رجوی-کنفرانس دربرلین به‌مناسبت روزجهانی علیه مجازات اعدام

مریم رجوی: روز نه به اعدام، روز خشم و انزجار علیه رژیم آخوندی، رژیم رکوددار اعدام در جهان است

دوستان گرامی!

در روز جهانی علیه مجازات اعدام به همه زنان و مردان فداکاری درود می‌فرستم که توسط رژیم آخوندها اعدام و قتل‌عام شدند. آنها جان خود را نثار کردند و بهای آزادی و حقوق بشر را پرداختند.

روز نه به اعدام، روز خشم و انزجار علیه رژیم آخوندی است.

این رژیم رکورددار اعدام در جهان است و در سال گذشته مرتکب ۷۴درصد اعدام‌های ثبت شده در جهان شده است. بالاترین اعدام کننده زنان در جهان معاصر است.

رژیمی که به بزرگ‌ترین قتل‌عام زندانیان سیاسی از جنگ جهانی دوم تا امروز دست‌زده است، با کشتار دست‌کم ۱۵۰۰جوان و نوجوان در قیام آبان ۱۳۹۸و حداقل ۷۵۰ نفر در قیام ۱۴۰۱ رکورددار کشتار در اعتراضهای مردمی است.

این رژیمی است که نهاد رهبری‌کننده‌اش بیت خامنه‌ای مرکز فرماندهی کشتار و ترور و اعدام است. حکومتی که همه جناح‌هایش در اعدامها اشتراک‌نظر دارند. از مرداد ماه و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای تاکنون، ۲۶۷نفر اعدام شده‌اند. شورای ملی مقاومت با افشای اسناد درونی رژیم نشان داده که بیش از ۵هزار زندانی زیر حکم اعدام هستند.

در ۴دهه گذشته اعدامها همه را در بر گرفته است، از مخالفان سیاسی و کردها، بلوچ‌ها، ترکمن‌ها و هموطنان عرب تا پیروان ادیان گوناگون در ایران. سه هفته پیش رژیم حکم اعدام سه تن از هواداران سازمان مجاهدین را اعلام کرد. این هفته قضاییه جلادان محاکمه ۷زندانی سیاسی به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین و اتهام بغی را شروع کرده است. اتهامی که مجازات آن اعدام است. آخوندها سرنگونی را نزدیک دیده و به مقابله با تهدید اصلی موجودیت رژیم‌شان رو آورده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران در آخرین گزارش خود در تیرماه امسال تصریح می‌کند خامنه‌ای و بالاترین مقامات رژیم مرتکب جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شده‌اند. این گزارش از دولتها می‌خواهد بر اساس صلاحیت قضایی بین‌المللی به حسابرسی علیه مرتکبین جنایت مبادرت کنند. اما دهه‌هاست دولتهای غرب به جلادان حاکم معافیت از مجازات در قبال قتل‌عام و اعدام‌های ساعت به ساعت اعطا کرده‌اند.

راستی جهانی که با تعیین روز «نه به اعدام» شرم و آزردگی وجدان خود را از حکم اعدام ابراز کرده، چرا رژیم اعدام و قتل‌عام در ایران را تحمل می‌کند؟

صدور جنگ و بنیادگرایی، استراتژی رژیم برای بقا

امروز بعد از یک‌سال تردیدی نمانده که رژیم ایران بانی اصلی و یک‌طرف اصلی جنگ تراژیک خاورمیانه است. رژیم برای فرار از قیام مردم ایران، آتش این جنگ را افروخته است. در چهار دهه گذشته صدور جنگ و تروریسم و بنیادگرایی همواره به موازات سرکوب داخلی بخش اساسی استراتژی رژیم برای بقا بوده است. مسعود رهبر مقاومت از ۴۰سال پیش همواره گفته است که سرمار جنگ‌طلبی و تروریسم در این منطقه از جهان رژیم ایران است. در ۷ اکتبر ۲۰۲۳هم همین را تأکید کردیم، اما این سیاست اصولی به گوش‌های مماشات خوش نمی‌آمد و نادیده گرفته می‌شد، البته قیمت آن را میلیون‌ها انسان بی‌گناهی پرداخته‌اند که در این سالیان در خاورمیانه کشته و مجروح و آواره شده‌اند.

خامنه‌ای بارها گفته که اگر جنگ‌افروزی در خارج مرزهای ایران را متوقف کند باید در شهرهای ایران با مردم بپا خاسته بجنگد. او ثروت و درآمد کشور را هدر می‌دهد و مردم ایران را فقیر نگه می‌دارد تا گروه‌های نیابتی را برای گسترش جنگ تأمین کند.

وقایع اخیر دیدگاه مقاومت ایران را اثبات کرده است که تا این رژیم سرنگون نشده، جنگ و تروریسم در منطقه پایانی ندارد. از سال‌ها پیش گفته‌ایم که به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و جایگزین دموکراتیک این رژیم یعنی شورای ملی مقاومت لازمه صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

این رژیم با صرف هزینه‌های کلان و استفاده از عناصرش تحت پوش «متخصص»، «فعال حقوق بشر» و حتی در پوش مخالف و منتقد رژیم، به کارزار پخش اطلاعات غلط درباره اپوزیسیون دموکراتیک مشغول است. هدف رژیم این است که هم اعدام و کشتار اعضا و حامیان مقاومت را توجیه کند و هم برای ترور آنها در خارج زمینه‌سازی کند و مهم‌تر این‌که می‌خواهد به جهان بگوید آلترناتیو معتبری وجود ندارد و جهان راهی جز کنار آمدن با آخوندهای حاکم ندارد.

برای یک ایران بدون اعدام و شکنجه به‌پاخاسته‌ایم

مقاومت ما که آماج اصلی اعدام‌های سیاسی در ایران است، از ۲دهه پیش پرچم لغو حکم اعدام را برافراشته است.

در مقابل این رژیم، یک مقاومت سازمان‌یافته‌، فداکار و متکی به حمایت یک خلق به جان آمده ایستاده است. این مقاومت قادر است به سرنگونی رژیم جامه عمل بپوشاند. این مقاومت ضامن یکپارچگی جامعه ایران، برگزاری انتخابات آزاد و تشکیل مجلس مؤسسان برای تدوین قانون اساسی و انتقال صلح‌آمیز قدرت به مردم بعد از سقوط رژیم خواهد بود. نقشه‌مسیر این انتقال در برنامه و طرح‌های شورای ملی مقاومت آمده است.

ما برای یک ایران بدون شکنجه و سرکوب و عاری از تبعیض و نابرابری و هر نوع دیکتاتوری چه شاه و چه شیخ به‌پا خاسته‌ایم. برای یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت و یک ایران غیراتمی.

ضرورت حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر نسل‌کشی

در روز جهانی علیه حکم اعدام، کشورهای اروپایی را به اقدامات فوری که هفته گذشته در شورای اروپا نیز طرح کردم فرامی‌خوانم:

۱- حمایت از کارزار نه به اعدام و مشروط کردن رابطه دیپلماتیک و تجاری به توقف اعدام، توقف تروریسم و گروگان‌گیری توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران.

۲- حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت.

۳- نام‌گذاری تروریستی پاسداران و وزارت اطلاعات و مسئولان اصلی اعدام و کشتار و تعطیلی سفارت‌ها، کنسولگریها و مراکز رسمی و غیر‌رسمی رژیم و اخراج مزدوران.

۴- به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران و حقانیت نبرد جوانان و کانون‌های شورشی با سپاه پاسداران برای سرنگونی رژیم آخوندها.

در روز جهانی علیه مجازات اعدام، به زندانیان سیاسی در ۲۲ زندان خامنه‌ای که سه‌شنبه‌های هر هفته برای مخالفت با اعدام به‌اعتصاب غذا دست می‌زنند درود می‌فرستیم و ادای احترام می‌کنیم به آنها که برای آزادی و با فریاد آزادی بر چوبه‌های دار بوسه زدند، بر تخت‌های شکنجه استقامت کردند و «جامه کبود افق» از خون آنها سرخ و گلگون شد.

از همه شما متشکرم.

برگرفته از سایت مریم رجوی