۱۴۰۳ مهر ۲۴, سه‌شنبه

دستور خامنه‌ای برای تکمیل و تسریع تولید سلاح هسته‌یی برای تضمین بقای رژیم


دستورخامنه‌ای برای تکمیل وتسریع تولیدسلاح هسته‌یی برای تضمین بقای رژیم زمینه‌ سازی سرکردگان رژیم برای بالا بردن سطح بازدارندگی وتجدید نظردردکترین هسته‌ای

خامنه‌ای هم‌زمان با روی کارآمدن پزشکیان، به سپاه پاسداران دستور داده است پروژه ساختن بمب اتمی را تکمیل و تسریع کند. زمینه‌سازی‌ها در مجلس و نمایش‌های جمعه و مواضع کارشناسان و کارگزاران باند غالب رژیم تماماً در این راستاست.

علت اصلی برون‌رفت استراتژیکی از باتلاق جنگ و تضمین بقای رژیم با بمب اتمی یعنی همان نقطه عزیمت رژیم ولایت فقیه در برنامه پنهانی هسته‌یی از سال ۱۳۶۹ یک سال پس از مرگ خمینی است.

در یک گزارش درونی و محرمانه سپاه پاسداران خطاب به مسئولان ذیربط در پروژه اتمی، خط کار مورد نظر خامنه‌ای چنین توجیه شده است که توان موشکی رژیم البته یک عامل مهم در «قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی» است، اما با توجه به «روند جنگ در منطقه» و با توجه به چشم‌انداز گسترش آن، نظام نیازمند «سطح بالاتری از بازدارندگی» است و تعادل کنونی برای «مراحل بعدی» جنگ پاسخگو نیست. در چنین شرایطی «بهترین راه‌کار تغییر در دکترین هسته‌یی و طراحی الگوی جدید موازنه قوا است».

زیرا در یک «نبرد کلاسیک» تواناییهای دشمن با حمایت‌های «استکباری» باعث دردسر می‌شود و نظام در «یک جنگ طولانی منظم» نظام «دچار مشکل» خواهد شد. از این‌رو زمان برداشتن «گام نهایی» فرا رسیده است...

در یک گزارش دیگر بعد از دومین حمله موشکی رژیم در ۱۰مهر تصریح شده است که در عملیات «وعده صادق ۲» از «موشکهای بالستیک خرمشهر، قدر، عماد، خیبر، قیام، شهاب۳ و هایپرسونیک فتاح ۱ استفاده شد» اما «تکرار حملات موشکی مشابه، دستاورد جدیدی» نخواهد داشت. بنابراین در گام بعدی باید «با قابلیت تخریب و تلفات سنگین» و «سطح بالاتری از بازدارندگی» موازنه را برقرار کرد. موارد زیر برخی از زمینه‌سازیهای علنی در رسانه‌های رژیم است:

۱-در ۱۴ مهر حسن خمینی صریحاً گفت: «بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود؛ این بازدارندگی به قدرت است نه لبخند. من موافق هر گونه مذاکره‌ای هستم اما دستکش‌های مخملی بازوان چدنی دارد؛ اگر دستان شما چدنی نباشد دستتان خرد می‌شود... . بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود. امروز دنیا به شرایطی رسیده که لازم است بازدارندگی ما قوی‌تر کنیم».

۲-در ۱۸ مهر ۳۹ نماینده مجلس رژیم در نامه‌یی به شورای عالی امنیت ملی خواستار تغییر دکترین دفاعی رژیم و وارد کردن سلاح هسته‌یی در آن شدند. آخوند حسنعلی اخلاقی امیری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در هنگام اعلام این نامه با اشاره به «فتوای» خامنه‌ای «مبنی بر حرام بودن سلاح هسته‌ای» گفت: «در فقه امامیه زمان و مکان در تغییر احکام دخالت دارد و هم‌چنین احکام ثانویه می‌تواند جای احکام اولیه را بگیرد».

۳-در ۱۸ مهر محمدرضا صباغیان نماینده مجلس رژیم گفت که از خامنه‌ای «خواهیم خواست که اگر صلاح بدانند استراتژی و فتوای ساخت سلاح هسته‌یی تغییر یابد. ساخت ”سلاح هسته‌ای“ برای ما آسان خواهد بود... در شرایط فعلی برای ایجاد توان بازدارندگی و تأمین امنیت ملی ایجاد امکان ساخت سلاح هسته‌یی لازم است... دشمن به‌دنبال تضعیف توان بازدارندگی ایران و نیروهای مقاوم از طریق مذاکره، ترور و تهدید نظامی است. نباید از تقویت توان بازدارندگی خود غافل شویم».

۴-در ۲۰ مهر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با تلویزیون الجزیره گفت: «در صورتی که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تأسیسات هسته‌یی ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد و اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌یی خود را تغییر دهیم».

۵-در ۲۱ مهر پاسدار سرتیپ حق‌طلب سرکرده «سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته ای» رژیم گفت: «تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است».

۶-در ۲۱ مهر پاسدار سرتیپ رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: «هدف اصابت قرار دادن مراکز هسته‌یی حتماً در معادلات حین و بعد از جنگ می‌تواند اثرگذار باشد... برخی از سیاسیون تا این جای کار احتمال تغییر در سیاست‌های راهبردی هسته‌یی را مطرح کرده‌اند».

۷-در ۲۱ مهر احمد نادری نماینده مجلس ارتجاع گفت: «بارها گفته و نوشته‌ام که بالاتر رفتن سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، تجدید نظر در دکترین هسته‌یی است... این تجدید نظر در فضای آنارشیک سیاست بین‌الملل و وجود تهدیدات بزرگ از سوی رقبا و دشمنان یک ضرورت است. تنها قدرتهای اتمی می‌توانند توازن قدرت ایجاد کنند».

۸-در ۲۱ مهر محمد منان رئیسی، یک نماینده دیگر مجلس ارتجاع گفت: «باید دکترین هسته‌یی جمهوری اسلامی تغییر کند. حکم فقهی آیت‌الله خامنه‌ای درباره حرمت ساخت سلاح هسته‌یی نیز می‌تواند در شرایط امروز تغییر کند... برای رسیدن به بازدارندگی حداکثری، گریزی از تغییر دکترین هسته‌یی نظام نداریم... در حال حاضر فاصله چندانی نیز با این مسأله نداریم و خوشبختانه در یک سال گذشته، پیشرفت محسوسی در عرصه هسته‌یی داشته‌ایم و به امید خدا طی کمتر از ۶ ماه می‌توانیم به این توانایی دست پیدا کنیم... در چنین شرایطی ما نباید در جاده یک طرفه حرکت کنیم، یعنی خودمان را به پیمانهای جهانی متعهد بدانیم».

مقاومت ایران که از ۳۳سال پیش (خرداد ۱۳۷۰) تنها طرفی است که با ۱۲۰ کنفرانس مطبوعاتی و به‌خصوص با افشای پروژه‌های محرمانهٔ غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و آب‌سنگین در اراک، مردم ایران را از یک پروژه ضدمیهنی و جهان را از یک تهدید بزرگ و جدی آگاه کرد. بار دیگر بر ضرورت به کار گرفتن بند ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و فعال کردن قطعنامه‌های منجمدشده در ارتباط با پروژه‌های اتمی رژیم تأکید می‌کند. تأخیر و تعلل به فاشیسم دینی برای طرح‌های شومش فرصت و زمان می‌دهد. راه‌حل نهایی برای خلاصی ایران و منطقه از آخوندهای اتمی سرنگونی این رژیم به دست مردم و مقاومت ایران است.

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون دفاعی و تحقیقات استراتژیک

۲۳ مهر۱۴۰۳ (۱۴ اکتبر۲۰۲۴)