۱۴۰۳ مهر ۲۲, یکشنبه

کنفرانس برلین؛ حسابرسی از سردمداران رژیم

                                                       سخن روز

در حالی‌که امروز منطقه خاورمیانه از جنگ‌افروزی رژیم آخوندها غرق بحران و فاجعه است، قربانیان اصلی این رژیم مردم ایران هستند که بیش از چهار دهه با جنایات وحشیانهٔ این رژیم ضدانسانی مواجه بوده‌اند.

سرکوب و کشتار، پله‌های نردبان استبداد دینی برای رسیدن به سکوی قدرت و سلطنت مطلقهٔ فقیه و جنگ ضدمیهنی و صدور ارتجاع و جنگ‌افروزی نیز تضمین بقای این نظام قرون‌وسطایی بوده و این رژیم یک لحظه را هم بدون اعدام و سرکوب و جنگ و جنایت سپری نکرده است.

از همین‌رو هرگاه صحبت از نقش جنایتکارانهٔ رژیم در سرکوب و شکنجه و اعدام در شهرها و زندانها به میان می‌آید، پرده از روی دیگر این هیولای فرتوت، یعنی جنگ‌افروزی و تروریسم هم کنار می‌رود.

روز پنجشنبه ۱۹مهر خانم مریم رجوی در سخنانش خطاب به اجلاس برلین با عنوان «نه به اعدام در ایران ـ حسابرسی از سردمداران رژیم»، گفت: «امروز بعد از یک‌سال تردیدی نمانده که رژیم ایران بانی اصلی و یک‌طرف اصلی جنگ تراژیک خاورمیانه است. رژیم برای فرار از قیام مردم ایران، آتش این جنگ را افروخته است. در چهار دههٔ گذشته صدور جنگ و تروریسم و بنیادگرایی همواره به موازات سرکوب داخلی بخش اساسی استراتژی رژیم برای بقا بوده است. مسعود رهبر مقاومت از ۴۰سال پیش همواره گفته است که سرمار جنگ‌طلبی و تروریسم در این منطقه از جهان رژیم ایران است. در ۷ اکتبر ۲۰۲۳هم همین را تأکید کردیم، اما این سیاست اصولی به گوشهای مماشات خوش نمی‌آمد و نادیده گرفته می‌شد، البته قیمت آن را میلیونها انسان بی‌گناهی پرداخته‌اند که در این سالیان در خاورمیانه کشته و مجروح و آواره شده‌اند».

خانم رجوی ضمن تأکید بر ضرورت حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر نسل‌کشی گفت: «ما برای یک ایران بدون شکنجه و سرکوب و عاری از تبعیض و نابرابری و هر نوع دیکتاتوری چه شاه و چه شیخ به‌پا خاسته‌ایم. برای یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت و یک ایران غیراتمی».

در اجلاس برلین شماری از نمایندگان و شخصیتهای سیاسی آلمان شرکت و سخنرانی کردند. لئو داتسنبرگ رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد طی سخنانی گفت: «هنگامی که صحبت از مجازات اعدام می‌شود، بلافاصله حکومت دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران به ذهن می‌آید. این رژیم به تنهایی مسئول تقریباً سه‌چهارم از همهٔ اعدامهای جهان است. این آمار هشداردهنده، ماهیت شوم این رژیم را آشکار می‌کند».

وی افزود: «رژیم ایران نه تنها به تکرار جنایت علیه بشریت، بلکه به نسل‌کشی علیه مخالفان خود، به‌ویژه اعضای سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران متهم شده است. این فقط یک اتهام ساده نیست، بلکه یک یافتهٔ جدی از سوی سازمان ملل و یک سند معتبر است. البته موضوع ایران فقط به اعدامها محدود نمی‌شود. این رژیم اکنون به‌عنوان مرکز اصلی بحرانها و جنگ‌افروزی در منطقه عمل می‌کند».

پروفسور ریتا زوسموت - رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان، در کنفرانس برلین گفت: «آنچه برای من مهم است این است که شما مقاومت کردید. هرگز تسلیم نشدید. در برابر ناامیدی و شدیدترین درد و رنج‌ها ایستادید. ما باید شما را حفظ کنیم و همیشه قوی نگهداریم، زیرا مهم است که مردم بدانند به چه کسی می‌توانند تکیه کنند؟».

مارتین پاتسلت، سخنران دیگر کنفرانس گفت: «در طول سال‌ها، سازمان مجاهدین خلق به‌طور مستمر برای دموکراسی مبارزه کرده است؛ ابتدا علیه شاه و اکنون علیه دیکتاتوری دینی. آنها به ارائه یک جایگزین دموکراتیک برای آینده ایران پایبند هستند. رژیم ایران از مجاهدین هراس دارد زیرا این سازمان با چشم‌انداز روشن و طرح‌های دقیق برای آینده نشان داده آمادگی دارد مسئولیت کشور را به شکلی دموکراتیک به دوش بکشد و برای عدالت و آزادی مبارزه کند. ما باید داستانها و اتهامات ساختگی علیه مجاهدین را افشا کنیم و نشان دهیم که رژیم ایران چقدر ماهرانه اطلاعات نادرست را وارد رسانه‌های آلمانی می‌کند. مبارزه برای آزادی در ایران بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارد و مجاهدین ۶۰ سال است علیه دو دیکتاتوری می‌جنگند».