۱۴۰۱ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

نسبت فامیلی متهم پرونده رشوه‌گیری وزارت راه با مکارم شیرازی رسما تایید شد


 رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران پیشتر اتهام رشوه‌خواری مشاور خود را «گمانه‌زنی بی‌پایه» نامیده بود، اما مراجع قضایی در ایران اعلام کرده‌اند، متهم «در حین دریافت رشوه» دستگیر شده است


دفتر ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعه شناخته‌شده در ایران تایید کرد که قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی که هم اکنون به اتهام «فساد مالی و رشوه‌گیری» بازداشت شده است، با این مرجع تقلید شیعه رابطه خانوادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری «صدا و سیما»، دفتر ناصر مکارم شیرازی در بیانیه خود، علاوه بر تایید رابطه خانوادگی این دو، نسبت‌دادن فعالیت‌های کاری و اقتصادی قاسم مکارم شیرازی به این مرجع تقلید شیعه را تلاش «کینه‌ورزان و دشمنان» برای «مخدودش کردن مقدسات و چهره اولیا و بزرگان» توصیف کرده است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران پیشتر اتهام رشوه‌خواری مشاور خود را «گمانه‌زنی بی‌پایه» نامیده بود، اما مراجع قضایی در ایران اعلام کرده‌اند، متهم «در حین دریافت رشوه» دستگیر شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که در این زمینه پیشتر منتشر شده بود، متهم این پرونده نوه ناصر مکارم شیرازی است، اما این مرجع تقلید در بیانیه خود عنوان کرده است که قاسم مکارم شیرازی از «منسوبین به برادر» او است.

از ناصر مکارم شیرازی که نقش مهمی در تجارت شکر ایران دارد، با عنوان «سلطان شکر» یاد می‌شود. مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا پیشتر گفته بود، او با تجارت شکر بیش از صد میلیون دلار درآمد داشته است.