۱۴۰۱ مهر ۸, جمعه

تماس خانم یانگ کیم نماینده کنگره آمریکا و عضو کمیته خارجی با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت


                   خانم مریم رجوی - خانم یانگ کیم

تماس خانم یانگ کیم نماینده کنگره آمریکا و عضو کمیته خارجی با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و گفتگو پیرامون وضعیت قیام و تحولات ایران

نماینده جمهوریخواه کنگره خانم یانگ کیم و خانم اسپن برگر نماینده دموکرات اعضای کمیته خارجی کنگره آمریکا، قطعنامه شماره ۱۳۹۷ را در حمایت از قیام مردم ایران ارائه کردند که بر موارد زیر تأکید کرده است.

قطعنامه حق مردم ایران برای تعیین سرنوشت و استقرار یک جمهوری دمکراتیک و غیراتمی با جدایی دین و دولت را به‌رسمت می‌شناسد.

قطعنامه با حمایت از قیام مردم ایران از وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد که به‌روشنی از مردم ایران و خواست آنها برای یک ایران آزاد، عادلانه و دمکراتیک حمایت کند.

قطعنامه از وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد در سازمانهای بین‌المللی، رژیم ایران را محکوم کند و از امکانات دیپلماتیک استفاده کند تا متحدان آمریکا گشت ارشاد، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را به‌خاطر نقض وسیع حقوق‌بشر تحریم کنند.

قطعنامه از وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌خواهد مسئولان سرکوب در ایران از جمله کسانی را که در قتل مهسا امینی دست داشته‌اند تحریم کند.

قطعنامه دستگیری و شکنجه و قتل مهسا امینی و حمله به تظاهرات مردم ایران را که خواهان حقوق پایه‌یی خود هستند محکوم می‌کند و از خواست زنان ایران برای آزادی پوشش و منع حجاب اجباری که زنان در اعتراض به آن به قیچی کردن مو و سوزاندن روسریهای تحمیلی روی آورده‌اند، حمایت می‌کند.

قطعنامه گشت ارشاد، قوانین تبعیض‌آمیز و زن‌ستیزانهٔ رژیم آخوندی و استفاده رژیم از زور را علیه کسانی که برای آزادی تظاهرات می‌کنند محکوم می‌کند.

خانم رجوی در گفتگو با خانم یانگ کیم به تشریح آخرین تحولات مربوط به قیام سراسری مردم ایران پرداخت و گفت: به‌رغم سرکوب وحشیانه، رژیم نتوانسته است اعتراضات را متوقف کند و جوانان با شجاعت و فداکاری رژیم را به‌چالش می‌کشند.

خانم یانگ کیم گفت: من و بسیاری از همکارانم در آمریکا در کنار شما هستیم. در حالی که شما برای آزادی بیان و آزادی اجتماعات در سراسر ایران می‌جنگید بدانید ما با شما هستیم. شما رهبر جنبش مقاومتی هستید که در ایران در روی زمین با دیکتاتوری دینی می‌جنگد.