۱۴۰۰ آبان ۱۰, دوشنبه

سخنرانیهای شخصیت‌های برجسته‌ سیاسی در کنفرانس ایران آزاد در واشینگتن


         سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای معاون رئیس جمهور امریکا (۲۰۰۰)
در کنفرانس ایران آزاد در واشینگتن که روز ۲۸ اکتبر برگزار شد سناتور جوزف لیبرمن گفت 
شما در شورای ملی مقاومت، در مجاهدین خلق، فراگیرترین جنبش موجود را در داخل ایران و در سراسر جهان در مخالفت با این رژیم شکل داده و برپا داشته اید. من در جلساتی در سراسر آمریکا و در جلساتی در اروپا بوده‌ام و حمایتی که از جانب مردم به‌عمل می‌آید عظیم و بی‌سابقه است. 
هر مراسمی که شما برگزار می‌کنید، آن‌چنان عالی و سازمان‌یافته است که نشان می‌دهد این گروه چقدر می‌تواند در زمانی که یک ایران آزاد تحت مسیولیت شما باشد مؤثر باشد.
سناتور جوزف لیبرمن افزود: شما برنامه‌یی برای حکومت در ایران بعد از سقوط این رژیم دارید. برنامه‌یی که عملی، فراگیر، جامع و دموکراتیک است و همان‌طور که هر جنبش موفقی به‌آن نیاز دارد، رهبری دارید که توانمندی‌های فوق‌العاده و شجاعتی عظیم دارد و الهام‌بخش است: خانم مریم رجوی
سناتور جوزف لیبرمن با اشاره به قتل عام ۶۷ و نقش آخوند جلاد رئیسی گفت رژیم ایران ۳۰هزار زندانی سیاسی را در سال۱۳۶۷ کشت، گناه قتل عام شدگان حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران بود. همان سازمانی که ما امروز مفتخریم که در کنار آن ایستاده‌ایم. به یاد آن ۳۰هزار تن، تا وقتی به‌هدفمان برسیم، به‌جنگیدن ادامه خواهیم داد. 
رئیسی به‌جای اینکه منصب رئیس‌جمهوری کشور بزرگی مثل ایران را اشغال کند، باید دستگیر و در دادگاه لاهه بجرم ارتکاب جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شود
مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا 
مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری امریکا در مورد پیامدهای گماردن جلاد۶۷بعنوان رئیس جمهور رژیم گفت: 
انتصاب رئیسی هرگونه تردید در مورد مسیری که رژیم مقاومت و پرزیدنت آن خانم رجوی که هم برنامه و هم توانمندی سازماندهانة آن‌را دارند که یک جایگزین دموکراتیک را در مقابل استبداد حاکم ارائه کنند. یک دولت مبتنی بر جدایی دین و دولت دولتی که طبق برنامة‌ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی عمل خواهد کر د. این دلیل دیگریست که نشان می‌دهد نباید نسبت به خلاص شدن از شر رژیم حاکم بر ایران تردید کرد و آن‌چه در پی آن خواهد آمد، هرج و مرج نخواهد بود، بلکه یک انتقال منظم به‌سمت سنت‌های پرافتخاری است که در تاریخ ایران می درخشد.
سناتور رابرت توریسلی 
سخنران بعدی کنفرانس ایران آزاد سناتور رابرت توریسلی گفت: خامنه ای رئیسی را که عضو هیئت مرگ در قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی و یک جنایتکار جنگی است بعنوان رئیس جمهور این رژیم منصوب کرد تا اوضاع ملتهب و بحرانی جامعه ایران را مهار و کنترل کند اما همه نشانه ها حاکی از تشدید بحران در رژیم ایران است.
سناتور توریسلی افزود: وقتی داشتیم با معاون رئیس جمهور مایک پنس صحبت می‌کردیم، من و سناتور لیبرمن به او گفتیم که در مجموع ۴۰ سال حضور در سیاست آمریکا، هرگز و هرگز یک ائتلاف دو حزبی در آمریکا با اتفاق نظر در چنین حمایتی که سازمان مجاهدین از آن برخوردار است ندیده‌ام. 

ارتشبد جیمز کانوی فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی امریکا
سخنران دیگر کنفرانس ایران آزاد ارتشبد جیمز کانوی فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی امریکا شرحی از دیدارش از اشرف ۳ را بازگو کرد و گفت: در اشرف ۳ در جلسه ای با شماری از مجاهدین که درصد بالایی از آنان زنان مجاهد بودند صحبت کردم. آنها به روزهای خوبی که در شهر اصلی اشرف داشتند اشاره میکردند. 
در سال ۲۰۰۸ از آنجا، زمانی که تفنگداران دریایی تحت فرماندهی من مسئولیت حفاظت اشرف را داشتند. بازدید کرده بودم. اشرف واقعا یک الماس در صحرا بود. مملو از فرهنگ و انسانیت. 
آنها از عزم خود برای تحقق آینده‌ ایران می گفتند از نظر من ساکنان اشرف و البته خانم رجوی قلب و روح و چهره این جنبش عظیم هستند.
ژنرال جیمز کانوی با اشاره به گماردن رئیسی توسط خامنه ای در یک انتخابات نمایشی گفت:خون سی هزار نفر از زندانیان سیاسی از دستان رئیسی می چکد. او یکی از چهار عضو هیئت مرگ بود که بر سی هزار اعدام در سال ۶۷ نظارت داشت. 
وی تأکید کرد: در سیاست بین المللی کنار آمدن با فردی مانند رئیسی تنها منجر به تقویت دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران میشود.