۱۴۰۰ فروردین ۲۲, یکشنبه

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تولید سلاح اتمی رژیم آخوندی

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رژیم ایران اقدام به ذخیره و انبار کردن اورانیوم غنی شده به درجه‌یی مناسب برای تولید سلاح اتمی کرده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در یک گزارش که می تواند باعث بالا‌گرفتن تنش با قدرتهای غربی شود، نقض جدید برجام توسط رژیم ایران با قدرتهای عمده را برجسته کرد. این گزارش در روزی منتشر می‌شود که سه کشور اروپایی، چین و روسیه با نماینده رژیم ایران برای احیای توافق ملاقات کردند. این نقض به ذخایر انبار شده اورانیوم غنی شده رژیم ایران مربوط می‌شود. این مواد می‌تواند به درجه مناسب قابل استفاده در سلاح اتمی غنی شود. این در حالی است که رژیم ایران تلاش برای تولید چنین سلاح‌هایی را انکار می‌کند و می‌گوید اهداف آن کاملاً صلح‌آمیز است. پس از انعقاد این معامله در سال۲۰۱۵ طرفین قرارداد مشخص کردند که چه چیزی باید ذخیره شود. مواردی مانند صفحات پس مانده اورانیوم غنی شده تا خلوص قابل انعطاف ۲۰٪ را که "غیرقابل بازیافت" تلقی می‌شوند، از این مطالعه حذف کردند. گزارش روز جمعه، اما گفت رژیم ایران برخی از این مواد را بازیابی کرده است. 

گزارش حاکی است:"در ۷آوریل ۲۰۲۱، آژانس در کارخانه ساخت صفحات سوخت در اصفهان تأیید کرد که شش صفحه سوخت بازمانده تصفیه نشده را برای راکتور تحقیقاتی تهران حاوی ۴۳۰ گرم اورانیوم غنی شده ۲۰٪ تولید کرده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه اگنس فون درمول به خبرنگاران گفت: "در این زمینه، از اهمیت بیشتری برخوردار است که ایران از نقض بیشتر تعهدات هسته‌یی خود که می‌تواند پویایی فعلی را تضعیف کند، خودداری کند. "