۱۴۰۰ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

ارتش اسرائیل یک پهپاد حزب‌الله لبنان را سرنگون کرد

 ارتش اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه 27 آوریل 2021،از سرنگونی یک فروند پهپاد متعلق به گروه شبه‌نظامی حزب‌الله درمرز با لبنان خبرداد.به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور یک فروند پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان را سرنگون و لاشه یک فروند پهپاد دیگر حزب‌الله را که چند هفته پیش در مرزهای شمالی اسرائیل سرنگون شده بود، پیدا کرده است.

او همچنین توضیح داد که «نیروهای اسرائیلی پهپاد اول را پس از آن که حریم هوایی اسرائیل را نقض کرده بود، رهگیری و سرنگون کردند».

ارتش اسرائیل اواخر ماه ژانویه گذشته اعلام کرد یک فروند پهپاد که از جنوب لبنان وارد حریم هوایی اسرائیل شده بود را سرنگون کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرد که به «اقدام‌های لازم جهت ممانعت از هر تلاشی برای نقض حریم هوایی اسرائیل ادامه خواهد داد».

سرنگونی پهپاد حزب‌الله لبنان به دنبال هشدارهای سابق اسرائیل انجام می‌گیرد که تهدید کرده بود هر حمله‌ای از سوی حزب‌الله لبنان با ضرباتی شکننده مواجه خواهد شد.

مرز لبنان و اسرائیل

در همین راستا یک منبع نظامی اسرائیلی گفته که نیروهای اسرائیل در حالت آماده‌باش هستند و به هر اقدام حزب الله در مرزهای لبنان با اسرائیل پاسخ داده خواهد شد. او گفت: «هر عملیاتی از سوی حزب‌الله با حمله به بانکی از اهداف در لبنان مواجه خواهد شد».

این در حالی است که کاخ سفید سه‌شنبه اعلام کرد جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و مائیر بن شبات مشاور امنیت ملی اسرائیل طی نشستی در واشینگتن ضمن «خطربزرگ» خواندن رفتار ایران در منطقه، درباره «تشکیل تیم اقدام مشترک» برای مقابله با تهدیدهای روزافزون ایران که پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن به هم‌پیمانانش در منطقه‌ و از جمله حزب‌الله لبنان ارسال می‌کند، به توافق رسیدند.