۱۳۹۹ بهمن ۱۳, دوشنبه

اکسپرس: سرکرده جاسوسان ایرانی پشت توطئه بمب‌گذاری در پاریس، در سراسر اروپا رابط داشت

 

              اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم

 اکسپرس روز۱۲بهمن درباره دادگاه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و فراخوان بیش از ۲۰مقام ارشد سابق اتحادیه اروپا که خواستند اتحادیه اروپا به تروریسم و نقض حقوق‌بشر ایران، بپردازد، در مطلبی نوشت:

سرکرده جاسوسان ایرانی متهم به فرماندهی توطئه بمب‌گذاری در پاریس بهمراه خود دفتری داشت که ابعاد کامل شبکه اروپایی او را که افشا شده است، تشریح می‌کرد.

اسدالله اسدی زمانی که در آلمان دستگیر شد دفتری سبز رنگ در خودرو او پیدا شد که با دقت زیاد ۲۸۹مکان را در ۱۱کشور اروپایی تشریح کرده بود که اعتقاد بر این است او تماس‌هایی با عوامل رژیم داشته است.

اسدی که روز پنجشنبه با محکومیت ۲۰سال زندان مواجه است، زمانی که متهم به حمل ۵۰۰ گرم مواد انفجاری تی.ای.تی.پی TATP «معروف به مادر شیطان» برای حمله‌یی طراحی شده به گردهمایی سیاسی ایران آزاد در پاریس، به میزبانی گروه طرفدار دموکراسی شورای ملی مقاومت ایران شد، به‌عنوان دیپلمات در وین عمل می‌کرد. در واقعیت امر او رئیس اداره اروپایی وزارت اطلاعات و امنیت ایران بود.

کنفرانس در استادیوم سربسته ویلپنت برگزار می‌شد که با حضور ۸۰هزار هواداران شورای ملی مقاومت ایران و خانواده‌هایشان و نیز شخصیتهایی شامل رودی جولیانی وکیل ترامپ و استفن هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا و ۳۸ پارلمانتر انگلیسی و هیاتهایی شامل ترزا ویلیرز وزیر خارجه ایرلند شمالی بود.

اسدی که وانمود می‌کرد با خانواده‌اش به تعطیلات می‌رود با دو شریک جرمش در یک رستوران پیتزا در لوکزامبورگ دو روز قبل از آن که بمب قرار بود منفجر شود ملاقات کرد و مواد انفجاری را در رستوران پیتزا به آنها داد.

امیر سعدونی و نسیمه نعامی که به‌طور طبیعی در آنتورپ مستقر بودند یک قلمی یواس‌بی‌ USB با دستورات مشروح و یک تلفن جدید و پاکتی حاوی ۱۶۰۰۰پوند پول تحویل گرفته بودند.