۱۳۹۹ بهمن ۱۳, دوشنبه

اسرار شبکه جاسوسی رژیم ایران در اروپا با مدیریت اسدالله اسدی در دادگاه آنتورپ افشا شده است

 

دستورات توضیح داده بود که چگونه بمب قبل از آن‌که در یک روکش پلاستیکی پیچیده شود باید شارژ و آماده شود و حلقه ایمنی ۵۰ تا ۳۰۰ متر رعایت شده بود قبل از آن که با فشار دکمه کنترل از راه دور، برای ۳ثانیه فعال شود.

آنها مأموریت تحویلدهی بمب را که نعامی آنرا در کیف لوازم آرایش آبی رنگی گذاشته بود به شریک جرم سومی به‌نام مهرداد عارفانی داشتند که در این کنفرانس حضور می‌یافت و به‌عنوان یک هوادار شورای ملی مقاومت خود را جازده بود. این توطئه در آخرین دقیقه توسط سرویسهای امنیتی آلمان و بلژیک خنثی شد.

اما دفتر سبز اسدی ابعاد واقعی ارتباطات اروپایی او را نشان می‌داد. از ۲۸۹مکانی که به‌دقت لیست‌گذاری شده بودند ۸۶محل مربوط به مناظر و سایتهای مختلف سیا حتی و ۵۳فروشگاه و ۴۵رستوران و ۲۳هتل بودند.

هر چند که ظاهراً یک دیپلمات در سفارت ایران در وین و تنها ۳۸نفر در اتریش به ندرت ۱۳درصد کل آن عدد می‌شوند.

آلمان با ۱۱۴مکان و به‌دنبال آن فرانسه با ۴۲مکان سنگین‌ترین سهم را داشتند. سایر کشورهایی که او بازدید کرده بود شامل ایتالیا، مجارستان، جمهوری چک، بلژیک، هلند، سوئد، سوئیس و لوگزامبورگ بودند.

معلوم شد در زمانی که اسدی در بازداشت بوده رضا لطفی که یک مقام ارشد ایرانی در ایران است و به‌عنوان رابط میان وزارت اطلاعات و امنیت و وزارت‌خارجه ایران عمل می‌کند به ملاقات او رفته است.

شغل او نظارت بر عملیات ایستگاههای وزارت اطلاعات و امنیت در سفارت‌خانه‌ها و گزارش یافته‌هایش به‌طور همزمان به محمود علوی وزیر اطلاعات و امنیت و جواد ظریف وزیر خارجه می‌باشد.

فرزین هاشمی از شورای ملی مقاومت ایران گفت: «شبکه جاسوسی رژیم در اروپا که برای توطئه‌های تروریستی مانند توطئه‌یی که در پاریس بود باید که افشا و نابود شده و اتحادیه اروپا باید که از تهران بخواهد دستگاه تروریستی‌اش را جمع کرده و تضمینهای قابل اتکا بدهد که هرگز توطئه مشابهی مرتکب نخواهد شد والا با خطر قطع روابط دیپلماتیک مواجه می‌شود».