۱۳۹۹ تیر ۱۶, دوشنبه

آمريکا اشاره پرزیدنت ترامپ به از میان برداشتن قاسم سلیمانی در سخنرانی روز استقلال آمریکا: هیچ دشمنی قادر به رویارویی با قدرت نظامی آمریکا نیست

WASHINGTON, DC - JULY ۰۴: President Donald Trump and first Lady Melania Trump attend an event on the South Lawn of the White…
اشاره پرزیدنت ترامپ به از میان برداشتن قاسم سلیمانی در سخنرانی روز استقلال آمریکا: هیچ دشمنی قادر به رویارویی با قدرت نظامی آمریکا نیست

            پرزیدنت ترامپ و بانوی اول در مراسم سالروز استقلال آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به مناسبت چهار ژوئیه، روز استقلال آمریکا سخنرانی کرد و در این سخنرانی به از میان برداشته شدن ابوبکر البغدادی و قاسم سلیمانی دو تروریست بزرگ دنیا توسط نیروهای نظامی آمریکا اشاره کرد.

پرزیدنت ترامپ شامگاه روز شنبه چهارم ژوئیه به وقت واشنگتن در مراسم بزرگداشت روز استقلال آمریکا حضور یافت و دویست و چهل و چهارمین سالروز انتشار «اعلامیه استقلال» را گرامی داشت.

رئیس جمهوری ایالات متحده در بخشی از سخنرانی خود به بیان افتخارات و موفقیت‌های نیروی نظامی آمریکا در طول تاریخ پرداخت و گفت: هیچ دشمنی در جهان یارای برابری قدرت نظامی آمریکا را ندارد. در سه سال گذشته در تجهیز و افزایش قدرت این قدرت نظامی کوشیدیم و همین سال گذشته البغدادی و قاسم سلیمانی دو تروریست بزرگ را برای همیشه از میان بردیم.

پرزیدنت ترامپ همچنین به موضوع کرونا اشاره کرد و با توجه به رشد اقتصادی کم‌نظیر آمریکا پیش از پاندمی کووید ۱۹ گفت: ما در مسیر بازگشت عظمت به آمریکا بودیم که با ویروس کرونا مواجه شدیم. اما خیلی سریع راه مبارزه با آن را هم فرا گرفتیم و اکنون از هر کشور دیگری در تعداد و کیفیت آزمایش کرونا پیشتر هستیم.

او تاکید کرد: ویروس کرونا از چین آمد و فریبکاری این کشور جهان را دچار مشکل کرد. چین باید پاسخگو قرار بگیرد.

اشاره به بحث‌ها و اعتراضات اخیر به تبعیض نژادی نیز یکی دیگر از بخش‌های سخنرانی پرزیدنت ترامپ بود و با تقبیح آنانی که قصد چندپاره کردن جامعه آمریکا را دارند گفت: ما اجازه نمی‌دهیم نفرت تفرقه و بی‌اعتمادی را در بین ما پراکنده کنند. ما همه آمریکایی هستیم از هر گروه و طبقه و نژادی. ما یک خانواده هستیم.

او همچنین به شرح جزئیات بیشتری از فرمان اجرایی خود برای احداث «باغ ملی قهرمانان آمریکایی» پرداخت.

پرزیدنت ترامپ در این سخنرانی بارها از گذشته پرافتخار آمریکا و مردان و زنانی که در رسیدن این کشور به جایگاه اول جهان کوشیده‌اند یاد کرد و گفت: ما آمریکایی‌ها وارث میراثی شکوهمند هستیم. ما روحیه شکوهمند و تزلزل ناپذیری را که باعث تشکیل این کشور شد را به ارث برده‌ایم. 

پرزیدنت ترامپ تاکید کرد: در تاریخ هیچ کشوری به اندازه آمریکا در جهت نیکی، پیشرفت و صلح حرکت نکرده است. کشور ما از این هم بهتر و بهتر خواهد شد.