۱۳۹۹ تیر ۳۰, دوشنبه

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶ شهر کشور بیش از ۷۳ هزار و ۲۰۰ نفر است

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶ شهر کشور بیش از ۷۳ هزار و ۲۰۰ نفر است
     آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶ شهر کشور بیش از ۷۳ هزار و ۲۰۰ نفر است
•    قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا در پاسخ به روحانی: روش ابتلای گله‌ای کارایی ندارد، زیرا نمی‌توان مردم یک جامعه را به حال خود رها کرد تا همگی مبتلا شوند این روش نمی‌تواند یک استراتژی باشد

•    عضو شورای شهرتهران: ما در هیچ منطقه تهران موفق به کنترل ویروس نشدیم؛ ما هنوز نتوانسته ایم، مثل دیگر کشورها این بیماری را کنترل کنیم. در اواسط اردیبهشت ۹ مرگ در تهران داشتیم، ولی دیروز ۱۰۱ مرگ در تهران ثبت شد
•    نایب رئیس داروسازان تهران: بعد از شیوع کروناحتی یک ماسک به قیمت دولتی یعنی ۸۰۰ تومان به داروخانه‌ها ندادند که در اختیار مردم قرار دهیم
•    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز: با یک هجوم سنگین به بیمارستان‌ها مواجه هستیم
•    سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی: برخی از مبتلایان به محض اینکه به اورژانس می‌رسند جان خود را از دست میدهند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در۳۴۶ شهر ایران بیش از ۷۳ هزار و ۲۰۰ نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۱۳۵ نفر، در بوشهر به ۷۷۵ نفر، در تهران به ۱۸۲۰۰ نفر، در گلستان به ۱۸۸۵ نفر، در گیلان به ۳۳۲۰ نفر، در مازندران به ۳۲۲۰ نفر و در مرکزی به ۷۷۰ نفر، نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی شده خود شمار قربانیان ۲۴ ساعت گذشته را ۲۰۹ نفر و شمار بیماران”تحت مراقبت ویژه“ را ۳۵۵۶ نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی گفت استانهای آذربایجان های شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند(ایرنا۲۹تیر).

در حالیکه روز گذشته روحانی گفت تاکنون ۲۵ میلیون نفر مبتلا شده اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «فرضیه مصونیت گله ای در همه دنیا وجود دارد، اما کارایی ندارد، زیرا نمی‌توان مردم یک جامعه را به حال خود رها کرد تا همگی مبتلا شوند پس این روش نمی‌تواند یک استراتژی باشد... در دو هفته اخیر، تعداد مبتلایان جوان و بد حال بیش از پیش بوده، این خود نگرانی‌هایی را به همراه داشته است». عشرتی معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هدف ما در حوزه بهداشت، خریدن زمان برای یافتن درمان و راه چاره است. با خرید زمان، بیمارستان‌ها می‌توانند به بیماران بدحال‌تر بهتر سرویس‌دهی کنند»(خبرگزاری حکومتی مهر۲۹تیر).

در تهران، خدا کرمی عضو شورای شهر گفت: تحقیقات ما«نشان می‌دهد میزان کشندگی بیماری در موارد بستری ۹/۱۴ درصد بوده است ... ما در هیچ منطقه ای در تهران موفق به کنترل ویروس نشدیم؛ در کشور هم هنوز نتوانسته ایم، مطابق دیگر کشورهای جهان این بیماری را کنترل کنیم. ما در اواسط اردیبهشت ۹مرگ در تهران داشتیم، ولی دیروز ۱۰۱ مرگ در تهران ثبت شد و این نشان‌دهنده سطح ابتلای رو به افزایش است»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۹ تیر).

نایب رئیس انجمن داروسازان استان تهران گفت: «از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، حتی یک عدد ماسک به قیمت مصوب از کانال دولتی به داروخانه‌ها ندادند که در اختیار مردم قرار دهیم....قیمت مصوب دولتی برای ماسک ۸۰۰ تومان اعلام شد. وزارت صمت مدعی است ۱۰ میلیون عدد ماسک تأمین می‌کند. اما واقعیت این است که حتی یک عدد ماسک با قیمت مصوب به داروخانه‌ها نداده‌اند»(خبرگزاری حکومتی مهر۲۹تیر).

در البرز، رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «به لحاظ سرپایی و بستری با یک هجوم سنگین به بیمارستان‌ها مواجه هستیم. شب گذشته ۸۱۵ نفر بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که این عدد بالا است، اکنون ۶۱۵ بستری داریم که اگر از مرز ۱۰۰۰ عبور کنیم اوضاع بدی خواهیم داشت.کادر درمان بسیار خسته شده اند و از اول اسفند سال گذشته مدام درگیر هستند و بخش های بستری از بیماران کرونای خالی نشده است»(ایرنا ۲۹تیر).

در خراسان شمالی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت:«برخی از مبتلایان به کرونا به محض اینکه به اورژانس می‌رسند جان خود را از دست میدهند و روزانه به طور متوسط بین ۳ تا ۶ نفر جان خود از دست داده‌اند»(خبرگزاری حکومتی مهر۲۸تیر).

در خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: «دیروز ۲۸ تیر رکورد بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای این منطقه شکست که نشان می‌دهد وضعیت همچنان پرخطر است» (ایرنا ۲۹ تیر).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «امروز شاهد رکوردزنی فوتی و بستری کرونا در استان اردبیل هستیم و این مسئله نشان از وضعیت وخیم دارد»(خبرگزاری نیروی قدس۲۹تیر).

در ایلام، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ”مجموع مبتلایان کرونا در این استان تنها در تیرماه دو برابر چهار ماه گذشته (اسفند تا خرداد ماه) است... تاکنون ۹۹۱ نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی و کارکنان ادارات و سایر مشاغل استان به کرونا مبتلا شده اند...»(عصر ایران۲۸ تیر).
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹ تیر ۱۳۹۹ (۱۹ ژوئیه ۲۰۲۰)