۱۳۹۹ تیر ۱۵, یکشنبه

بازداشت عضو تیم مذاکره‌کننده روحانی در ارتباط با برجام به اتهام فساد مالی


محمد سعیدی عضو تیم سابق مذاکره‌کننده حسن روحانی در موضوع برجام به اتهام فساد مالی، بازداشت شد.

به نوشته رجانیوز محمد سعیدی عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، با دریافت پاداش خود به خاطر مشارکت فعال در برجام، بدون هیچ سابقه مرتبطی، به ریاست شرکت کشتیرانی ایران رسید.

یک منبع آگاه قضایی، خبر بازداشت «محمد سعیدی» عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای را به اتهام فساد مالی تأیید کرد.

به نقل از کانال تلگرامی ایرنا بازداشت وی هیچ ارتباطی به موضوع هسته‌ای ندارد و نام وی از مدت‌ها پیش در شبکه فساد در شرکت کشتیرانی مطرح بوده ‌است.

این مقام آگاه قضایی گفت: پرونده کشتیرانی جزو پرونده‌های مشهور دستگاه قضایی است.

به گزارش این سایت خبری، میزان بالای وثیقه این متهم برای آزاد شدن در نوبت اول (قبل از بازداشت اخیر) نشان از بالا بودن حجم اتهام فساد دوران مدیریت چهارساله سعیدی در شرکت کشتیرانی ایران داشت.

شایان ذکر است، محمد سعیدی که از سال 94 و در دولت حسن روحانی به ریاست شرکت کشتیرانی منصوب شده بود، در مرداد 98 استعفا داد و آبان ماه همان سال به اتهام اخذ رشوه و سایر تخلفات مالی دوران مدیریتش، توسط سازمان بازرسی کل کشور تحت تعقیب قرار گرفت و در نهایت بازداشت شد. وی مدتی با قرار وثیقه آزاد بود اما حال بار دیگر بازداشت شده ‌است.

پس از استعفای سعیدی، برخی از رسانه‌ها دلیل استعفای او را «توقیف نفتکش ایرانی» در جبل‌الطارق و برخی دیگر نیز «فساد مالی» اعلام کردند.

محمد سعیدی از ابتدای شروع پرونده هسته‌ای، به مدت 5 سال عضو ثابت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بوده ‌است. وی در دولت محمود احمدی‌نژاد معاون سازمان انرژی اتمی ایران هم شد. پس از بازداشت محمد سعیدی، شماری از عناصر مرتبط با او نیز بازداشت شدند .