۱۳۹۹ تیر ۲۸, شنبه

واشنگتن اگزمینر – مریم رجوی تأکید کرد که اولین تعهد شورای ملی مقاومت سرنگونی دولت کنونی ایران است

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران - گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۲۷تیر۹۹
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران - گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۲۷تیر۹۹
واشنگتن اگزمینر ۲۸تیر درباره گردهمایی جهانی ایران آزاد که با اتصال ۳۰هزار نقطه در ایران و اشرف۳ در آلبانی و در بیش از ۱۰۰کشور در ۵قاره جهان به‌صورت آنلاین برگزار شد نوشت:

رودی جولیانی و سناتور سابق جو لیبرمن و لیستی از سایر شخصیتهای آمریکایی به هزاران مخالف در اجلاس مجازی که خواستار تغییر رژیم در ایران بود پیوستند.

اجلاس جمعه گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران گروه اصلی اپوزیسیون بود که برای سرنگون کردن دولت ایران تلاش می‌کند.

معمولاً این گردهمایی‌ها در اروپا برگزار می‌شد و دهها سخنران و هزاران نفر در آن شرکت می‌کردند اما امسال به‌خاطر بیماری همه‌گیر ویروس کرونا به‌صورت مجازی از طریق برنامه معروف ارتباطی زوم ZOOM برگزار شد.

جولیانی وکیل پرزیدنت دونالد ترامپ، لیبرمن سناتور سابق از کانتیکات و سناتور سابق رابرت توریسلی از نیوجرسی همه در کنار هم برای سخنرانی در این گردهمایی بزرگ ظاهر شدند که سازمان‌دهندگان گفتند شامل بینندگانی از بیش از ۱۰۰کشور بود.

این سه نفر تاریخچه‌ای از حمایت از شورای ملی مقاومت ایران دارند که سازمان فراگیر برای مجاهدین خلق ایران یا ام.یی.کی می‌باشد. ...

مریم رجوی گفت: «این گردهم‌آیی صدای مقاومت ۴۰ساله مردم ایران علیه دیکتاتوری و فاشیسم دینی برای آزادی و دمکراسی است. صدای بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، بغرنج‌ترین و خطیرترین مقاومت سازمان‌یافته در تاریخ ایران است» و تأکید کرد که اولین تعهد شورای ملی مقاومت سرنگونی دولت کنونی ایران است ... .

رجوی در خلال سخنرانی خود یک دقیقه سکوت به‌خاطر هزاران نفر از مردم ایران که از زمان شروع بیماری همه‌گیر ویروس کرونا فوت کرده‌اند داد که این کشور و زیرساختهای درمانی آنرا تخریب کرده است. ارقام رسمی شمارش شده ۲۷۰هزار مبتلا و دست کم ۱۳۷۰۰ فوتی است هر چند که این گروه مقاومت می‌گوید که دولت اعداد حقیقی را مخفی می‌کند و ادعا می‌کند که آمار واقعی فوتی متجاوز از ۷۰هزار نفر است... .

سازمان‌دهندگان گفتند این اجلاس بر روی (برنامه) زوم از حدود ۳۰۰۰۰نقطه پخش می‌شد.

جولیانی گفت: «از همه مهمتر این‌که به‌طور زنده در ایران پخش می‌شود ... این گردهمایی برای آنهاست».

شورای ملی مقاومت در نقطه‌ای در طول اجلاس ویدئوهای ضبط شده از مخالفان در تمامی ۳۱استان ایران را پخش کرد. این فیلمها افرادی را نشان می‌داد که صورتهای خود را برای حفاظت از هویتشان پوشانده بودند و برخی علامت می‌دادند و خواستار پایان دادن به حکومت استبداد دینی تهران بودند.

بعد از اجلاس واشنگتن اگزمینر از جولیانی در مورد آن که چقدر با ترامپ در مورد این گروه اپوزیسیون ایرانی و احتمال تغییر رژیم صحبت کرده است پرسید. جولیانی گفت او نمی‌تواند در مورد گفتگوهایش با ترامپ به‌عنوان وکیل او یا از موضع خود به‌عنوان مشاور و دوست پرزیدنت صحبت کند ولی او به اختلافات میان سیاست دولت ترامپ نسبت به ایران و دولت پیشین پرزیدنت اوباما اشاره کرد.

جولیانی گفت؛ این رئیس‌جمهور آمریکا اولین رئیس‌جمهوریست که به‌طور چشمگیری در کنار تظاهرات‌کنندگان ایستاده است... .

او گفت: «تظاهرات‌ها کند نمی‌شود تظاهرات‌ها کاهش نمی‌یابد آنها بزرگتر و بزرگتر می‌شوند» .