۱۳۹۹ خرداد ۱۶, جمعه

آخوند ریشهری: [منتظری می‌گفت] این انقلاب بایستی از ریشه عوض بشود.. . امام به این رسید که همه چی خراب می‌شود اگر اینجا اقدام جدی نکند همه چی عوض می‌شود

سایت خامنه ای(رژیم) ۱۵/۳/۹۹ : « گوینده آخوند محمدی ری شهری۶۷ دستاورد های انقلاب و ایران را انقلاب اسلامی را به‌ویژه جنگ تحمیلی را به‌شدت برد زیر سؤال که رسانه‌ها گفتند و نوشتند، این در آخرین دیدار‌هایی که من حقیر با امام داشتیم
همین صحبت ها شد یک خاطره تاریخی هم این جا بگویم. . بنده عرض کردم که آقا این حرف چیه ایشان می‌زند رسانه‌ها تلویزیون و رادیو پخش میشه ایشان خیلی ناراحت شد حاج احمد آقا بودند من بودم و حاج احمد آقا بود و ایشون کجا؟ نه توی این اتاق دیدارهایشان چون امام خیلی لطف داشتند به بنده این اتاقی که زندگی می‌کردند این طرف دست چپ بود و می‌خوابیدند من رفته بودم آنجا بنظرم آخرین دیدارم بود. . آنجا بود که امام فرمودند صحبت‌های آقای منتظری رسانه‌یی نشود.
ری شهری: اگر بعد از امام آقای منتظری زمام امور را به‌دست بگیرد همه چیز عوض می‌شود همه چیز عوض می‌شود این مطلب را یکی از نزدیکان آقای منتظری خصوصی قبل از این‌که من این حرفها پیش بیاید   مسائل عزل ایشان  نه قبل از این‌که مسأله مهدی هاشمی مطرح بشود. . این مسأله را خودش خصوصی به من گفت گفتش این انقلاب بایستی از ریشه عوض بشود عین حرفش گفت از ریشه باید عوض بشود امام به این رسید که همه چی خراب می‌شود اگر اینجا اقدام جدی نکند همه چی عوض می‌شود و این نهال نوپایی که بذر کرده میخشکد و رهبری آقای منتظری برای نظام خطرناک است امام به این جمع‌بندی قطعی رسید تحلیل من است‌ها! کسی که قرار هستش سکاندار این نظام بشود بعد از امام به جای این‌که در دهمین سالگرد پیروزی انقلاب مردم را به آینده امیدوار بکند دشمنان را ناامید کند عکس داره عمل می‌کند این‌قدر بینش سیاسی ندارد آن‌قدر فاقد بینش سیاسی است که تلاشهای ۸سال دفاع مقدس را زیر سؤال می‌برد دشمنان را شاد می‌کند دوستان را مایوس، حالا حرفهایش، این متن اش است این متنی‌ست که کیهان آنموقع منتشر کرد بعد دیگه رویشان نشد حتی تو سوابق آقای منتظری هم این سخنرانی اگر شما مراجعه کنید نه تو خاطراتش هست و نه هیچ نیست و ما هر جا گشتیم نتوانستیم پیدا بکنیم بالاخره خودمون توانستیم تو آرشیو کیهان پیدا بکنیم این سخنرانی را.
مجری: چون همان زمان چاپ شده بود کاری نمی‌شد کرد ولی توی منابع دیگر این سخنرانی وجود ندارد
ری شهری: این متن اش این است: دشمنان ما که این جنگ را که تحمیل کردند آنها پیروز از کار در آمدند، آنها پیروز از کار آمدند چقدر نیرو از ایران و از دست ما رفت؟ و چقدر جوانها را از دست دادیم اینها از صدا و سیما پخش شده‌ها! الآن تو آرشیو صدا و سیما پیدا نمی‌کنید. . ».