۱۳۹۹ خرداد ۱۷, شنبه

کلی کرفت: آمریکا همه گزینه‌های دیپلماتیک خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به کار خواهد گرفت



کلی کرفت: آمریکا همه گزینه‌های دیپلماتیک خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به کار خواهد گرفت

                    کلی کرفت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه ۱۶ خرداد تاکید کرد دولت ایالات متحده «همه گزینه‌های دیپلماتیک» خود را برای اطمینان از تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران به کار خواهد گرفت.

کلی کرفت این مطلب را در یک کنفرانس ویدئویی و در پاسخ به خبرنگاری که پرسید واشنگتن چگونه می‌خواهد مانع لغو تحریم‌های بین‌المللی تسلحیاتی علیه جمهوری اسلامی شود بیان کرد.

وی گفت «اول از همه، ایالات متحده جهت اطمینان یافتن از این که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد (علیه ایران) تمدید خواهد شد، همه گزینه‌های دیپلماتیک خود را به کار خواهد گرفت.»

خانم کرفت افزود، «من با وزیر (خارجه مایک پمپئو) و برایان هوک (نماینده ویژه امور ایران) از نزدیک همکاری می‌کنم تا این (بند قطعنامه) ۲۲۳۱ که قرار است به سر برسد تمدید شود.»

نماینده آمریکا، با بیان این که ما نمی‌خواهیم روسیه و چین با لغو تحریم‌ها به ایران سلاح بفروشند گفت، من تاکید می‌کنم مسکو و پکن باید به اجماع جهانی در مورد اعمال ایران بپیوندند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، این یک امر «کاملا ضروری» است که ایالات متحده از تمام گزینه‌های خود برای مطمئن شدن از تمدید این تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد استفاده نماید.