۱۳۹۹ خرداد ۲۸, چهارشنبه

نگرانی سفیر رژیم از افشای اطلاعات نشست شورای حکام سازمان انرژی اتمی

نشست شورای حکام سازمان بین‌المللی انرژی اتمی
              نشست شورای حکام سازمان بین‌المللی انرژی اتمی
سفیر رژیم ایران روز سه‌شنبه ۲۷خرداد در نشست شورای حکام سازمان بین‌المللی انرژی اتمی که در جلسات ویدئویی برگزار می‌شود از احتمال "شنود"مکالمات و"افشای اطلاعات محرمانه" در این نشست ابراز نگرانی کرده است.

کاظم غریب‌آبادی سفیر رژیم در نشست شورای حکام نگرانی شدید خود از درز اطلاعات این رژیم را ابراز کرد و گفت: «کارشناسان فنی هشدار داده‌اند که با برگزاری این نشست در این قالب، بدون شک هیچ کنترلی در خصوص این‌که چه کسی هم‌اکنون در حال شنیدن، ضبط کردن، و افشای اطلاعات محرمانه است، وجود ندارد.»

یکی از محورهای اصلی نشست شورای حکام که از روز دوشنبه آغاز شده، نگرانی از برنامه هسته‌یی رژیم ایران است و این احتمال وجود دارد که این شورا علیه رژیم ایران قطعنامه صادرکند، که در این صورت این اولین قطعنامه شورای حکام علیه ایران در هشت سال گذشته خواهد بود.

گفتنی است که رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در آغاز این نشست ویدئویی درباره خودداری رژیم ایران از اجازه بازرسی ۲ مرکز در ارتباط با سؤالاتی درباره فعالیت‌های گذشته این مراکز ابراز نگرانی جدی کرد.
وی گفت که بیش از چهار ماه است رژیم ایران اجازه دسترسی به این ۲مرکز را نداده و اضافه کرد که حدود یک سال است که این رژیم از "گفتگوی جدی درباره سؤالات مربوط به فعالیت‌ها و مواد هسته‌یی اعلام‌نشده احتمالی" در این مراکز امتناع می‌کند.

گفتنی است که خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی گفته بود که سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا پیش‌نویس قطعنامه‌یی را در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده کرده‌اند که از رژیم ایران می‌خواهد با این نهاد به‌طور کامل همکاری کند.
سفیر رژیم در واکنش به این گزارش از این سه کشور اروپایی خواسته "قبل از آن که خیلی دیر شود" تعهدنامه برجام یا به‌گفته او " قطار خارج شده از مسیر" را به راه اصلی آن بازگردانند و تعهدات خود را در قالب برجام اجرا کنند.
وی درباره دسترسی نداشتن به ۲مرکز هسته‌یی ایران نعل وارونه زد و گفت: آژانس در سال گذشته ۳۳ دسترسی تکمیلی در ایران انجام داده است، که این نتیجه اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی است.