۱۳۹۹ خرداد ۱۲, دوشنبه

کاخ کرملین: روسیه هرگز در امور داخلی آمریکا دخالت نکرده و نخواهد کرد


دیمیتری بیسکوف سخنگوی کاخ کرملین دوشنبه اول ژوئن2020 گفت  مسکو هرگز درامور داخلی آمریکا وآنچه اکنون دراین کشوراتفاق میافتد، دخالت نکرده و نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ کرملین روسیه دوشنبه به خبرنگاران گفت «از نزدیک تحولات ایالات متحده آمریکا را زیر نظر داریم، اما آنچه در این کشور در حال روی دادن است، امور داخلی این کشور است و ما هرگز در امور داخلی آمریکا دخالت نکرده و نخواهیم کرد».

بیسکوف در پاسخ به درخواست از او برای واکنش به اظهارات سوزان رایس مشاور سابق رئیس جمهوری آمریکا، گفت:« این‌ گونه اظهارات غیر صحیح و اشتباه است، و بنا به آگاهی‌مان، این گونه اظهارات به هیچ وجه منعکس کننده دیدگاه رسمی واشینگتن نیست».

سوزان رایس مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که احتمالا روسیه در پشت اقدامات خشونت‌آمیزی است که طی ناآرامی‌های ایالات متحده اتفاق افتاده است.

سوزان رایس در‌ اثبات این ادعا اما هیچ‌گونه دلیل یا شواهد ملموسی ارائه نکرد.

از روز پنج‌شنبه گذشته هزاران تن از ساکنان تعدادی از شهرهای آمریکا به خیابان‌ها ریختند تا علیه پدیده نژادپرستی و رفتار خشن افراد پلیس اعتراض کنند.

خشونت‌ها در شهرهای مختلف آمریکا زمانی آغاز شد که اعتراضات تظاهرکنندگان علیه کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، به خشونت کشیده شد.

این اعتراضات به دنبال مرگ جورج فلوید هنگام دستگیری‌اش توسط مامور پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته بود، آغاز شد و دایره آن به مناطق و دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد.

به دنبال این رویدادها شهرهای بزرگ آمریکا از جمله لس‌آنجلس، نیویورک، واشینگتن، شیکاگو، میامی، سیاتل و آتلانتا شاهد ناآرامی و درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس بود.