۱۳۹۹ خرداد ۲۸, چهارشنبه

مپئو از امروز «قانون سزار» را علیه رژیم اسد و حامیانش اجرایی می‌کند


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه 17 ژوئن به اجرا درآمدن «قانون سزار» را مورد تأکید قرار داده و افزود که تحریم‌های دیگر نیز ظرف روزهای پیش رو علیه رژیم حاکم بر سوریه و حامیان آن به مورد اجرا در خواهد آمد.

پمپئو در بیانیه خود گفت: از امروز کارزار اعمال تحریم علیه رژیم سوریه بر اساس قانون سزار را آغاز می‌کنیم که به موجب آن تحریم‌های اساسی اقتصادی علیه رژیم اسد و هم پیمانان آن به اجرا درخواهد آمد.

به گفته وی، بخش نخست این تحریم‌ها شامل اسد و همسرش و همچنین 39 شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر اجرا خواهد شد.


ماهر اسد و لشکر او نیز مشمول این تحریم‌ها هستند
در همین راستا پمپئو خاطر نشان نمود که بازخواست رژیم سوریه درارتباط با جنایات انجام شده در حق غیر نظامیان بر اساس قانون سزار و فرمان اجرایی 13894، ادامه دارد تا با این تدبیر، جلوی دسترسی به درآمدهای مالی گرفته شود که ارتکاب اینگونه جنایات علیه مردم سوریه را تسهیل می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده‌است که از جمله افرادی که نامشان در لیست تحریم‌ها قرار دارد، محمد حمشو یکی از حامیان مالی جنایات بشار اسد و همچنین لشکر ایرانی فاطمیون هستند.

نام ماهر اسد و لشکر چهارم او و فرماندهان آن یعنی غسان علی بلال و سامر الدانه نیز در این فهرست گنجانده شده‌است.

افرادی دیگر نظیر بشری اسد (خواهر بشار اسد)، منال اسد، احمد صابر حمشو، عمرو محشو، علی محشو، رانیا الدباس و سمیه هامشو هم در لیست تحریم‌ها قرار داده شده‌اند.

فشار مداوم
در پایان بیانیه پمپئو تأکید شده که کمپین تحریم سردمداران نظام اسد در هفته‌ها و ماه‌های آینده بر اساس متن قطعنامه شورای امنیت به شماره 2254، ادامه خواهد یافت تا افراد و شرکت‌های حامی بشار اسد و کسانی که مشغول کارشکنی در سر راه حل و فصل سیاسی مسالمت آمیز منازعات هستند، هدف قرار بگیرند.

به گفته وزیر خارجه آمریکا؛ مجازات‌های مزبور تا زمانیکه اسد و رژیم او، جنگ وحشیانه و بی‌حاصل خود علیه مردم سوریه را پایان نداده و با راه حل سیاسی منازعات موافقت نکنند، ادامه خواهد داشت.

پمپئو افزود که این فشارهای سیاسی و اقتصادی با همکاری تمام عیار با شرکای اروپایی آمریکا، ادامه خواهد یافت که تحریم‌های خود علیه رژیم اسد را از سه هفته پیش بر أساس همین دلایل، تجدید کرده‌اند.