۱۳۹۹ خرداد ۱۴, چهارشنبه

ادامه تظاهرات در آمریکا واعزام 1600 سرباز به واشنگتن


منابع خبری ایالات متحده آمریکا روز چهار شنبه 3 ژوئن از ادامه تظاهرات اعترضی در شهرهای مختلف این کشور خبر دادند. طبق این گزارش در هشتمین شب پیاپی تظاهرات اعتراضی در چندین شهر بزرگ ایالات متحده تظاهرات به صورت گسترده‌ ادامه یافت.
این تظاهرات پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار به دست پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. تظاهر کنندگان پلاکاردهایی که بر روز آنها نوشته شده: «زندگی سیاهان مهم است» را بلند کردند.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صبح چهارشنبه 3 ژوئن اعلام کرد، پس از ادامه اعتراضات شبانه در واشینگتن پایتخت این کشور، 1600 نیروی نظامی به پایتخت این کشور اعزام کرده است. اقدام وزارت دفاع آمریکا پس از 3 روز تظاهرات خشن در واشینگتن اتخاذ شده است.

جاناثان روت هافمن سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌ای گفت که نیروها:«در حالت آماده باش کامل بودند اما در عملیات دفاعی نیروهای امنیت داخلی مانند پلیس و غیره شرکت نمی‌کنند»
همسر جورج فلويد
پیشتر رئیس نیروهای گارد ملی آمریکا اعلام کرده بود که 18000 از نیروهای این گارد در 29 ایالت این کشور به حفظ نظم و حمایت ازاجرای قانون کمک می‌کنند.

در همین حال رسانه‌های محلی بامداد امروز چهارشنبه گزارش دادند که 5 نفر از جمله یک افسر پلیس درحمله تیراندازی در شهر نیویورک زخمی شدند.

عدم پایبندی ده‌ها هزار نفر به مقررات منع رفت و آمد
پس از اینکه تظاهرات اعتراضی در برخی از شهر از شهرهای آمریکا به خشونت کشیده شد مقامات ایالت‌ها تصمیم به برگزاری قانون منع رفت و آمد کردند اما ده‌ه هزار آمریکایی بدون پایبندی به این قانون برای هشتمین شب متوالی در خیابان‌های شهرهای بزرگ تظاهرات کردند.

تظاهرات گسترده در لس آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و نیویورک و همچنین روز دوشنبه تظاهرات در واشنگتن دی سی در نزدیکی پارک مجاور کاخ سفید برگزار که بعد پلیس با مداخله تظاهرکنندگان را پراکنده کرد.

اگرچه راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی که با کشته شدن جورج فاوید به دست پلیس آغاز شد، اغلب مسالمت آمیز است اما برخی از معترضان هنگام شب مرتکب اعمال خرابکارانه، آتش زدن خودروها یا غارت مغازه‌ها می‌شوند.