۱۳۹۸ مهر ۱۱, پنجشنبه

نماینده عربستان در سازمان ملل خواستار توقف دخالت‌های رژیم ایران در سوریه شد

عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل
عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل روز دوشنبه ۸مهر ۹۸ تأکید داشت که رژیم ایران باید آگاه باشد که سوریه یک کشور عربی است و ”جایگاه طبیعی آن در میان برادران عرب است“، وی از تهران خواست ” دخالتهای آشکار “ خود در این کشور را متوقف کند. نماینده عربستان در سازمان ملل از توافقنامه برای تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه و شروع کار آن در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت استقبال کرد.


المعلمی در سخنرانی در جلسه ماهانه شورای امنیت در نیویورک در مور د درگیری در سوریه، خاطرنشان کرد که عربستان سعودی از این اعلان که ”منطبق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است استقبال می‌کند“.

وی در ادامه تأکید کرد که دولت عربستان سعودی ”کشتار و بی‌خانمانی شهروندان و استفاده تسلیحات شیمیایی در سوریه را نمی‌پذیرد و آن را محکوم می‌ کند“، وی خواستار حسابرسی از مرتکبین این ”جنایات علیه بشریت“ شد.

نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: جنایاتی که در ادلب صورت گرفته بایستی بلافاصله و بدون قید و شرط متوقف شود. عربستان سعودی با صداقت تمام از مردم سوریه حمایت می‌کند تا سوریه را در مسیر درست قرار دهد و از ویرانگی و رنج بیشتر جلوگیری شود و بازگشت پناهندگان طبق قوانین بین‌المللی تضمین گردد.

اخبار مرتبط:
عادل الجبیر- تکذیب ادعای رژیم ایران مبنی بر ارسال پیام از عربستان به تهران
شورای وزیران عربستان: رژیم ایران۴۰سال بمباران و ترور
افشای اقدامات تروریستی رژیم ایران توسط عربستان در مجمع عمومی