۱۳۹۸ آبان ۷, سه‌شنبه

وحشت رژیم از برگزاری سالگرد روز کورش


رژیم آخوندی در وحشت از شکل‌گیری هرگونه تجمع و اعتراضات مردمی در روز هفتم آبان در پاسارگاد، از بیش از یک هفته پیش، به شکل بی سابقه‌ای انبوه مزدوران بسیجی و پاسداران‌اش را به این منطقه گسیل کرد.

این تشبثات و اقدامات امروز نیز ادامه داشت. از جمله یکی از شهروندان از استان لرستان اطلاع داد که در سه راهی سپیدان به یاسوج، هموطنان لرستانی که میخواستند به سمت پاسارگاد بروند، توسط ماموران رژیم متوقف شدند که با مقاومت هموطنان مواجه شده و منجر به درگیری مردم با ماموران رژیم شد.
مطابق خبر دریافتی دیگر، در سیپدان جو بسیار متشنج بود. ماموران رژیم موبایل جوانان و مردم عازم به پاسارگاد را گرفته و خرد می‌کردند. آنها همچنین چرخ های خودروهایی که متعلق به منطقه نیستند را بسرعت قفل می‌زدند.
رژیم آخوندی در اقلید نیز راه عبور خودروها به سمت پاسارگاد را بسته و به مردم پی در پی اخطار می دهند.
مأمورین رژیم همچنین در ایست بازرسی شهرضای اصفهان جلوی هموطنانی که از قهدریجان عازم پاسارگاد بودند را گرفته و مانع حرکت آنها شدند.
تعدادی از فرهنگیان و بازنشستگان از مشهد نیز با اینکه مسافت بسیار طولانی را طی کرده و تلاش کرده بودند تا از مسیرهای فرعی خود را به پاسارگاد برسانند، اما ماموران و نیروهای گارد ضدشورش رژیم مسیرها را بسته و مانع آنها شدند.

در مسیر آباده به سمت پاسارگاد و همچنین شیراز به سمت پاسارگاد قدم به قدم ایست‌های بازرسی گذاشته شده است. ماموران رژیم حتی خودروهایی که پلاک هایشان متعلق به منطقه نباشد را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل می کنند.
یکی از هموطنان گزارش کرده است که تمامی محورهای اصفهان به سمت استان فارس توسط ایست و بازرسی های متعددی که رژیم گذاشته، کنترل می شود. ماموران رژیم علنا می‌گویند که افراد غیربومی حق رفت و آمد به محور فارس را ندارند.

نیروی سرکوبگر انتظامی در پاسارگاد برای جلوگیری از رفتن مردم به سمت مقبره کوروش، از روزهای اول آبان ماه اقدام به چاپ برگه‌ ویژه‌ای برای خودروهای ساکنین محلی کرده بود. این برگه فقط برای جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه تجمع و اعتراضات مردمی در پاسارگاد تهیه شده بود. فرماندهی انتظامی رژیم در پاسارگاد با صدور این برگه برای خودروها، از روز چهارم تا هشتم آبان تنها به ماشینهایی اجازه رفت و آمد به پاسارگاد را می دهد که دارای این برگه باشند. به همین دلیل انبوه خودروهایی که از شهرهای مختلف به سمت پاسارگاد می رفتند برگردانده شدند.
از صبح امروز سه شنبه ۷ آبان ماه، پلیس راه شیراز پر از نیروهای سپاه و نیروی انتظامی است. علاوه بر آن تعداد زیادی مأمورین لباس شخصی با ماسک هم حضور دارند که اگر به کسی شک کنند آنها را برای بازرسی به پارکینگ پلیس را می برند. تمامی دخترها و پسرهای جوان را از خودروهایشان پیاده کرده و آنها را مورد سوال و جواب قرار می دهند.
مزدوران انتظامی و مأمورین لباس شخصی رژیم در وحشت از شناسایی شدن توسط مردم، صورتهای خود را با ماسک پوشانده‌اند.
یک سرهنگ نیروی انتظامی پلاک کلیه ماشین هایی که بررسی می کنند را ثبت می کند.
در اقدام دیگری رژیم در وحشت از حضور گسترده مردم در پاسارگاد در یک اقدام مذبوحانه بزرگراهی که به سوی مرودشت و تخت جمشید منتهی می شود و از این مسیر امکان رفتن به پاسارگاد هست، بست و با یک تابلو مسیر را منحرف نمود. در این تابلو نوشته شده است«بزرگراه مسدود است تردد از محور پل خان درودزن- اقلید». به این ترتیب رژیم از رفت و آمد خودروها در مسیری که امکان دسترسی به پاسارگاد در آن وجود داشت، ممانعت بعمل آورد.