۱۳۹۸ آبان ۸, چهارشنبه

میدان تحریر بغداد: دانشجویان و دانش آموزان در حمایت از قیام مردم عراق بسوی میدان تحریر تظاهرات کردند + فیلم و عکس



                 تظاهرات دانش آموزان و دانشجویان در بغداد
دانشجویان دانشگاهها عراق و دانش آموزان مدارس متوسطه برای پشتیبانی از قیام مردم عراق از صبح امروز  چهارشنبه ۸آبان بسوی میدان تحریر بغداد تظاهرات کردند. در همین رابطه دانشجویان دانشکده پزشکی استان دیوانه با خواست تغییر حکومت و دور کردن دخالتهای خارجی در امور عراق، تظاهرات کردند..
 اسکای نیوز با پخش این خبر افزود:  این تظاهرات در حالی انجام میشود که شب گذشته مردم بغداد برای اجرای یک تظاهرات میلیونی در مخالفت با بقای این حکومت به خیابانهای پایتخت آمدند.

میدان تحریر بغداد - قهرمانی یک جوان شورشگر در مقابل شلیک مستقیم مزدوران حشدالشعبی



                   دهها هزار عراقی در بغداد تظاهرات کردند
 رویترز:‌ دهها هزار عراقی روز سه‌شنبه، در واکنش به شلیک مرگبار نیروهای امنیتی به تظاهرات کنند‌گان در کربلا، و امتناع نخست‌وزیر از برگزاری انتخابات زود هنگام در میدان تحریر بغداد تجمع کردند. این بزرگترین تجمع در پایتخت از زمان موج دوم تظاهرات علیه دولت عادل عبدالمهدی است که از روز جمعه از سر گرفته شد.
نیروهای امنیتی مستقر در نزدیکی پل جمهوری، بسوی معترضانی که سعی داشتند به درون منطقه به‌شدت حفاظت‌شده سبز، که در آن ساختمانهای دولتی و سفارتخانه‌های خارجی قرار دارند، وارد شوند، گاز اشک‌آور پرتاب کردند.


استمرار قیام عراق - صبح امروز انجمن معلمان منطقه منصور در بغداد در اعتراض به کشتار شب گذشته کربلا، تحصن کردند.

 ۱۸کشته و نزدیک به ۹۰۰مجروح در درگیریهای دوشنبه کربلا

به گزارش تلویزیون العربیه قیام کنندگاان در استان کربلا دوشنبه شب با مأموران امنیتی درگیر شدند.

به گفته منابع بیمارستانی در کربلا، در درگیریهای خونین دوشنبه شب در استان کربلا، حداقل ۱۸تن از قیام‌کنندگان بر اثر شلیک مستقیم مأموران امنیتی جان باختند.

العربیه افزود: در درگیریهای دوشنبه‌ شب در کربلا با آتش سلاح مأموران امنیتی ۸۶۵تن نیز مجروح شدند. به‌گفته شاهدان صحنه به رگبار بستن مردم توسط نیروهای ویژه امنیتی به نام سوآت که وابسته به وزارت کشور عراق هستند یک قتل‌عام صورت گرفته است.
الحره ۶آبان۹۸گزارش داد: یکروز بعد از روی آوردن دانش‌آموزان به خیابانهای بسیاری از شهرها، صدها نفر اعلام منع عبور و مرور در بغداد را به چالش کشیدند.دانش آموزان فریاد می‌زدند ” تا سرنگونی رژیم نه مدرسه نه کار “. این اقدام در چارچوب اعتراضات مستمری است که از روز پنجشنبه شروع شد و دانش‌آموزان به هشدارهای مقامات توجهی نکردند.

ارتش مسئول حفاظت از بغداد روزانه ۶ساعت منع عبور و مرور اعلام کرد. این هشداری به تظاهر کنندگان بود که میدان تحریر را در مرکز بغداد که محل اعتراضات روزانه است تخلیه کنند. روز دوشنبه در بغداد ۵نفر از تظاهر کنندگان کشته شدند.

در اعتراضات روز دوشنبه دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاهها که جوانان را نمایندگی می‌کنند شرکت گسترده‌یی داشتند.جوانان ۶۰درصد مردم عراق را که از بیکاری رنج می‌برند، تشکیل می‌دهند... عراق کشوری است که فساد آنرا متلاشی کرده است.
شورای مرکزی اتحادیه معلمان عراق روز دوشنبه از اعتصاب عمومی چهار روزه در همبستگی با تظاهر کنندگان خبر داد.

کانون وکلا، یک اعتصاب عمومی یک هفته‌یی اعلام کردند و اتحادیه مهندسان به‌رغم تدابیر امنیتی ای که مانع دسترسی به اماکنی که اعتصابها و تظاهرات در آن جریان دارد، به اعتراضات پیوستند...

از شعارهایی که روز دوشنبه در بغداد داده شد ” رژیم ایران اخراج اخراج بغداد آزاد آزاد “ بود...

تظاهرات و درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در کربلا تا پاسی از شب ادامه داشت.