استرون استیونسون توضیح داد که کتاب اشرف۳حاصل بازدیدش همراه با یک هیأت بلندپایه از پارلمان اروپا از محل استقرار مجاهدین در اشرف۳ در آلبانی است. او گفت:‌ من شاهد بودم که چگونه یک شهر کوچک در یک منطقه کشاورزی در مدت یک سال بر اثر تلاشهای مجاهدین و هدایت خانم رجوی در زیر برف و باران و در میان گل و لای ساخته شده است.
استرون استیونسون افزود: بنابراین گزارش من آشکار می‌کند که چگونه به شکل باورنکردنی این شهر جدید متولد شد و چگونه از خاکستر قرارگاه اشرف و لیبرتی در عراق برخاسته است. من فکر می‌کنم اشرف۳ اکنون نمادی از امید برای میلیونها مردم سرکوب شده در داخل ایران است.

استیونسون اضافه کرد: گزارش من همچنین به کارزار شیطان‌سازی رژیم آخوندی علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت می‌پردازد و تلاشهای مذبوحانه آخوندها را که در وحشت از مقاومت ایران و در وحشت از سرنگونی به‌طور دیوانه‌واری در رسانه‌ها در مورد مقاومت ایران دروغ‌پراکنی می‌کنند تشریح می‌کند.
استرون استیونسون با اشاره به طرح‌های تروریستی رژیم علیه مجاهدین در اروپا نتیجه‌گیری کرد: ما شاهد فاز پایانی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران هستیم. ما در یک نقطه سرفصلی در تاریخ جهان قرار داریم. نقطه‌یی که یا می‌توانیم از مردم ایران حمایت کنیم یا به آنها خیانت کنیم و با سرکوب‌کنندگان آنها همدستی نماییم. من می‌دانم که در کدام طرف خواهم بود. 

در این کنفرانس لرد تونی کلارک عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان درباره کتاب «اشرف۳»، نوشته استراون استیونسن گفت: این کتاب حقایقی را که باید در مورد وضعیت کنونی ایران دانست به خواننده می‌دهد و اگر این حقایق درک شود ما دیگر شاهد برخی از سیاست‌های نادرست از جانب کسانی نخواهیم بود که می‌گویند ما از وقایع خبر نداشتیم و وضعیت را درک نکرده بودیم.
لرد کلارک هم چنین گفت: من و همکارانم تلاش سختی به خرج دادیم که نشان دهیم ایده نشستن و گفتگو با رژیم شیطانی آخوندها نمی‌تواند به نفع مردم ایران باشد. این فقط یک توهم بود که با گفتگو با رژیم ایران بتوانیم به نفع مردم ایران کار کنیم. آن چیزی که ما نیاز داریم در سیاست خارجی ببینیم عمل است.

استیونسون در سخنان خود درکنفرانس لندن هم چنین گفت: بعد از ۴۰سال دیکتاتوری وحشی آخوندی، مردم ایران که جانشان به لب رسیده است ۱۴ماه است که در شهرهای مختلف به‌پا خاسته‌اند. از مرد و زن و بزرگ و کوچک، از کارگران تا کشاورزان و دانشجویان،‌ از رانندگان کامیون تا بازاریان،‌ از معلمان تا بازنشستگان. همه آنها علیه رژیم فاشیستی حاکم که ثروت مردم ایران را ربوده و شهروندانش را سرکوب کرده است اعتراض می‌کنند. 
رژیم آخوندی به‌جای پاسخگویی به خواسته‌های مردم گشتاپوی خود یعنی سپاه پاسداران را به کار می‌گیرد تا مردم را سرکوب کند و مردم معترض را به‌قتل برساند

دراین کنفرانس حسین عابدینی از نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان به فعالیت‌های تروریستی دیپلمات تروریستهای رژیم در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: رژیم آخوندی راه‌حل را در این سیاست دو وجهی یافته است که از یک‌سو با شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران و از سوی دیگر با تروریسم تلاش می کند آلترناتیو دموکراتیک خود را از سر راه بردارد.