۱۳۹۷ اسفند ۱۸, شنبه

شکست برجام و استیصال رژیم در بن بست اف.ای.تی.اف


در جمعه بازار نظام بحران‌زده آخوندی در تهران، آخوند صدیقی، امام جمعه خامنه‌ای، به شکست برجام و استیصال رژیم در بن بست اف.ای.تی.اف، اذعان کرد.

وی گفت:‌«هسته‌یی ما را برجام محدود کرد و این سانتریفیوژها محدود شد ولی سفرهها توسعه پیدا نکرد و اینها وعده داده بودند که می‌خواهند هر دو بگردد ولی آن هر دوش متأسفانه خسارت شد. من حساسم نسبت به این اف.ای.تی.اف و راه درستی نیست برای کشور ما».
در نمایش جمعه تهران، آخوند مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد تن دادن به کنوانسیونهای مربوط به اف.ای.تی.اف امکان‌پذیر نیست چرا که با امضای این کنوانسیونها امکان دور زدن تحریمها از بین می‌رود. وی هم‌چنین راه‌اندازی اینس‌تکس توسط اروپا را یک نوع فریب بچه توصیف کرد.



وی افزود:‌ «شرایط حاضر ما این است که داریم از دور زدن تحریمها نفتمان را میفروشیم ما داریم از دور زدن تحریمها ارز ناشی از فروش نفت را به کشور میآوریم این سخن آقای زنگنه است. یک جرم پولشویی خود معاملاتی است که فروشنده و خریدار واقعی نیستند بلکه پوششی هستند ما برای دور زدن تحریم‌ها ناچاریم معاملات پوششی داشته باشیم شرکتهای پوششی درست می‌کنیم در ایران در کشورهای دیگر شرکتهای پوششی درست می‌کنیم که بتوانیم معاملات بین المللی خودمان را با دور زدن تحریمها به دست بیاوریم معنای پیوستن به این دو لایحه به این دو کنوانسیون این است که دست از این نوع داد و ستد ها باید برداریم می‌توانیم؟ بسم الله اگر در شرایط تحریمی نمی‌توانیم که نمی‌توانیم این چه اصراری ست از آقای رئیس‌جمهور و دولت و دیگران و مطبوعات جریان خاص که مجمع تشخیص مصلحت نظام را تحت فشار قرار داده اند که تصویب کنید من همینجا عرض می‌کنم خیر ما مصلحت نظام را مبنا قرار میدهیم نه هوا ها و نه هوسها را.
ضمناً اروپا در برجام نسبت به برجام بعد از خروج آمریکا دوباره متعهد شده متعهد شده که ۱۲راه‌کار برای تجارت ایران با اروپا فراهم کند، یک قدم برنداشته حتی یکی از این راه‌کارها را محقق نکرده و این از عجایب روزگار است ۹ ماه گذشت قدمی برنداشته اند کاری نکرده‌اند می آیند یک کانالی درست می‌کنند اینستکس یا می‌گویند نفتی که شما به کشورهای چین و نمی‌دانم هند و جاهای دیگر کره و اینها می‌فروشیدآن را هم بگوئید پولش را بریزند توی این صندوق که چه بشود؟!.
این صندوق یک صندوقی است ۳ هزار یورو در موردش سه تا کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند انگلیس فرانسه آلمان و گفته‌اند این می‌شود آن کانال تجارت ایران، ارزها را بریزید توی این ما بهتون مواد غذایی میدهیم ما به بهتون دارو میدهیم ما بهتون وسایل و لوازم پزشکی میدهیم خب شما ببینید همین است؟ این اون کانال مالی است که تعهد کرده اروپا انجام بدهد؟. جالب است همینها برای اینستکس به ما می‌گویند حالا ما این کانال مالی را داریم درست می‌کنیم پس شما بیایید به اف.ای.تی.اف بپیوندید، این یک نوع فریب بچه، نیست؟ ما بچه نیستیم».