۱۳۹۷ اسفند ۱۳, دوشنبه

بحران درونی رژیم برسر شکست برجام و ماجرای استعفای ظریف

دو روز بعد از بازگرداندن عجولانه ظریف بر سرکار، بحران درونی رژیم بر سر نقشه مسیر نظام برای لوایح ‌FATF بار دیگر با حمله به ظریف و روحانی تشدید شد.


مهره های باند خامنه‌ای اقدام ظریف را «در اندازه خیانت» ارزیابی کرده و تحمل ظریف و روحانی را «اکل میته» به معنی خوردن گوشت مردار از سرناچاری خواندند.




در نمایش جمعه مشهد آخوند علم الهدی گفت: آقای مسئول روابط بین‌الملل کشور با کمال صراحت بیاید بگه آقا این اف.ای.تی.اف نه مشکل اقتصادی را حل میکنه نه تحریم را از بین می‌برد نه فشارهای دشمن را کم میکنه فقط به‌دست آمریکا بهانه ندهیم این اوج محافظه کاری برای این انقلاب است.
روزنامه وطن امروز زیر عنوان «هدیه به دشمن» نوشت: «حالا پس از بازگشت ساده ظریف به وزارت امور خارجه، محافل کارشناسی به برآورد هزینه‌‌های استعفای ظریف درست هنگام سفر اسد به تهران پرداخته‌‌‌اند. کارشناسان مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل در این‌باره گفته‌‌اند این اقدام ظریف، تبعات و هزینه‌‌‌هایی در اندازه خیانت به کشور دارد. آنها می‌گویند نباید از این موضوع به‌سادگی گذشت».
این روزنامه به نقل از برخی اعضای مجلس ارتجاع افزوده است: «گفته‌‌اند با این استعفا برای آنها مسجل شده که ظریف صلاحیت حضور در جایگاه وزیر امور خارجه را ندارد». این دسته از اعضای مجلس رژیم همچنین گفته‌‌اند «آنها به فکر استیضاح ظریف افتاده‌‌‌اند. دیروز همچنین ۱۲ عضو مجلس در نامه‌ای به وزیر امور خارجه، ظریف را شماتت کردند که با بی‌تدبیری و رفتار عجیب، اختلافات خود با رئیس‌جمهور را در بدترین زمان ممکن برملا کرده و دستاورد دیدار اسد با مقامات نظام را به حاشیه برده است».
آخوند پژمانفر عضو مجلس ارتجاع با اشاره به استعفای ظریف و تاثیر آن بر به حاشیه رفتن دیدار دیکتاتور سوریه با خلیفه ارتجاع گفت: «بنده فکر نمی‌کنم این موضوع یک اتفاق معمولی باشد».وی افزود ظریف باید «توضیح دهد چرا چنین اقدامی را آنهم دقیقا در شامگاه دیدارهای بشار با خامنه‌ای و روحانی انجام داده است». آخوند پژمانفر با بیان اینکه اقدام ظریف «تاثیرات منفی به همراه داشت» خط و نشان کشید که «این اقدام در کارنامه ظریف و روحانی خواهد ماند».

هادی افقهی از کارگزاران باند خامنه ای گفت: «این یک توطئه بود و کاملا هم مشخص بود. وی افزود: این یک بازی کثیف بود که به نفع جریان استکبار تمام شد. این اقدام ظریف، ضربه ناجوری بود جدای از ضربه‌‌های دیگری که سیاست‌‌های غلط دستگاه دیپلماسی در دولت روحانی تاکنون وارد کرده است. بدتر از اقدام ظریف، دفاع از این حرکت زشت است. اینها به دریوزگی سیاسی و رسانه‌ای افتاده‌‌‌اند. می‌گویند نظام ظریف را تایید کرده است، بله اگر نظام وی را تایید کرده در حد اکل میته است تا دوره ظریف و روحانی تمام شود و بروند؛ واقعا مگر چقدر می‌شود به نظام و مردم ضربه زد؟ آن از برجام و حالا هم FATF».

در جمعه بازارهای شهرهای مختلف هم این حملات ادامه داشت: در قزوین آخوند عبدالکریم عابدینی با اشاره به سفر دیکتاتور سوریه گفت: امروز زمان قهر و استعفای ظریف نبود.
آخوند ابراهیم بحرانی در نمایش جمعه دیر گفت: با اقدام کودکانه ظریف این سفر[بشار] تحت‌الشاع قرار گرفت و با ایجاد شکاف بین نیروهای داخلی بازتاب این سفر دوام پیدا نکرد.
آخوند محمدتابش در جمعه بازار بندر شاپور سابق گفت: برخی شاید وادار شده باشند استعفا دهند تا این دیدار مهم را تحت‌شعاع قرار دهند.