۱۳۹۷ اسفند ۱۴, سه‌شنبه

سرخوردگی از مذاکره با اروپا - سایت خامنه ای: معطل اروپا نمانید


سایت خامنه ای به دنبال بالا گرفتن بحران درونی رژیم برسر اف ای تی اف و مذاکره با اروپا، کلیپی از حرفهای ولی فقیه ارتجاع را تحت عنوان «معطل اروپا نمانید» منتشر کرد که در آن بربی فایدگی مذاکره با اروپا تاکید می کند.



این کلیپ درحالی منتشر می شود که کیهان خامنه ای در واکنش به بی نتیجه ماندن جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تیتر صفحه اول خود نوشته بود: «مجمع در رد سی.اف.تی و پالرمو تعلل نکند».
در کلیپ اظهارات چند ماه پیش خامنه ای که دو روز بعد از ناتوانی مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی در تعیین تکلیف لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف، منتشر شده است، خامنه ای با سرخوردگی از مذکره با اروپا و با نگرانی از خطر تلاطم در بازار میگوید: «مانباید وضعیت اقتصاد خودمان را به چیزی که از اختیار ما خارج است، گره بزنیم. حالا گفته میشود که برجام را میخواهیم با این سه کشور اروپایی ادامه بدیم من به این سه کشور هم اعتماد ندارم. من میگم به اینها هم اعتماد نکنید. میخواهید قرارداد بگذارید تضمین به دست بیاورید. اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند. اگر چنانچه حرکت آمریکاییها در این راه خللی ایجاد کرد. اروپایی ها قطعاٌ بایستی آن را جبران بکنند و به نحو تضمینشدهای باید آن را خریداری کنند.
بانکهای اروپایی باید دریافت و پرداخت و انتقال وجوه مربوط به تجارت دولتی و تجارت خصوصی را با جمهوری اسلامی تضمین کنند.
تضمین به دست بیارید. تضمین واقعی، تضمین عملی، والا فردا اینها همان کاری رو خواهند کرد که آمریکا کرد منتها به یک شیوهای دیگر.
ما یک روز مشکلات اقتصادی کشور رو موکول کردیم به برجام، برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهی بکند؛ و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، که وقتی آن بابا از برجام خارج میخواهد بشود، تا مدّتی که او میگوید خارج میشوم، ما همینطور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود؛ ما شرطی شدهایم دیگر، مردم را ما شرطی کرده ایم. حالا هم «بسته ی اروپایی»؛ بسته اروپایی بیاد نیاد، ما کارهایی داریم در کشور. گره نزنیم بهبود وضعیت اقتصاد کشور رو به چیزی که از اختیار ما خارج است.
در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من میخواستم به ترزا می سفارش کنم راجع به سختگیری نسبت به ایران، او به من سفارش کرد ازبس سختگیریه راجع به ایران! اینها این هستند دیگر. آن وقت تلفن میزند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان میکند.
اینها را بایستی این طوری و با این چشم نگاه کرد؛ بدند اینها، اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه ی اروپایی ها من به آقای رئیس جمهور هم گفتم که اینها همان نوامبری را که از اوّل گفتند، همان را دارند دنبال میکنند -که تا نوامبر ادامه بدهند- بعد که همه چیز تثبیت شد و تحریمها جا افتاد، بعد یک چیزکی مثلاً بدهند یا ندهند. دنبال این هستند و این، خباثت اینها است».