۱۳۹۷ شهریور ۱۹, دوشنبه

موج انزجار عمومی از جنایت حمله موشکی به مقرهای احزاب دموکرات کردستان و اعدام سه زندانی سیاسی کرد


 جنایت حمله موشکی به مقرهای احزاب دموکرات کردستان و اعدام سه تن از زندانیان سیاسی کرد، با موجی از تنفر و انزجار هموطنان مواجه شد.

اقشار مختلف با انتشار نامه‌هایی به به دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان بررسی این جنایت وحشیانه در شورای امنیت شدند.
در نامه جمعی از کسبه و بازاریان مریوان خطاب به آنتونیو گوترز آمده است:  ما اقدام جنایتکاران اعدام سه جوان زندانی کرد مخالف رژیم فاشیستی حاکم بر ایران و حمله موشکی به فعالان کرد ضد نظام آخوندها در خاک عراق را به عنوان جنایت موشکی محکوم می‌کنیم و از شما می خواهیم رسیدگی به این پرونده حقوق بشری را در دستور کار اجلاس شورای امنیت قرار داده و طی بیانیه این عمل ننگین را محکوم نمایید.

جمعی جوانان و بازاریان اراک نیز در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشتند: رژیم ایران سه جوان کرد ایرانی ( رامین حسین پناهی ،لقمان وزانیار مرادی ) را به دار آویخته ومادران پیر انها وجامعه مبارز ایران را به عزا نشاندند و با حمله وحشیانه موشکی به مقر حزب دمکرات کردستان در خاک عراق موجب کشته شدن بیش از ۱۵ نفر وزخمی شدن بیش از ۴۰ نفر شده‌اند. ما از شما میخواهیم جنایات انجام شده و در حال انجام توسط این رژیم ضد بشری را در شورای محترم امنیت محکوم کرده و اقدامات بازدارنده ایی به عمل بیاوربد.

جمعی از هواداران مجاهدین در اصفهان نیز طی نامه‌ای به آنتونیو گوترز نوشتند: سپاه پاسداران با بی شرمی تمام انجام این عمل خاینانه را رسماً طی اطلاعیه ای بعهده گرفت وبرای نمایش قدرت،فیلمی نیز از این موشکباران منتشر کرد که خود سندیست آشکار بر نقض حاکمیت کشور عراق.
در گذشته نیز رژیم ضد بشری آخوندی اقدامات مشابهی علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران انجام داد.
ما از شورای امنیت سازمان ملل مصرانه درخواست می کنیم برای رسیدگی به این جنایت تشکیل جلسه داده تصمیمات و اقدامات لازم برای مقابله با اینگونه اعمال رژیم دیکتاتوری آخوندی را تخاذ نمایند.             

ميشل باچلت در نخستين سخنراني خود به‌عنوان كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد، اعدام سه زنداني كُرد توسط حكومت آخوندي را محكوم كرد.
وي گفت: « من عميقاً نسبت به اعدام سه زنداني كرد ايراني در هفتة گذشته متاسفم؛ (اين اعدام‌ها) به‌رغم نگراني‌هاي جدي مطرح‌شده توسط گزارشگران ويژه... به اجرا درآمد كه (گفته بودند آنها) از محاكمة عادلانه برخوردار نشده‌اند و مورد شكنجه قرار گرفته‌اند».
كميسر عالي حقوق بشر ملل دستگيري‌ها و بدرفتاري‌ها با زندانیان سیاسی و مدافع حقو ق بشر در زندانهای دیکتاتوری آخوندی را محکوم کرد و خواستار آزادی همه کسانی شد که به خاطر استفاده از حق آزادی بیان به زندان افتاده اند.