۱۳۹۶ مهر ۱۲, چهارشنبه

ناو هواپیمابر یو اس اس رونالدریگان یک چشم بر کره شمالی و چشم دیگر بر چین


تلویزیون رویتر ۱۱/۷/۹۶ : «  گوینده : در حالی که جنگنده ها از عرشه یو اس اس رونالد ریگان پرواز می کنند هیچ جایی برای خطا ندارند. ناو هواپیمابری که بطور معمول در دریای جنوب چین حرکت می کند ماموریتی دارد که روزانه با افزایش تنش در آسیا حساس تر میشود.






افسران نیروی دریایی آمریکا می گوید آنها به شدت تلاش می کنند که یک چشم بر کره شمالی و چشم دیگر بر پکن داشته باشند.  خبرنگار رویتر از عرشه ناو هواپیمابر رونالد ریگان که در آبهای شلوغ ناوبری می کند گزارش می دهد: جرج تورود خبرنگار رویتر: فرماندهان در مورد نگرانی گسترده از تنش های انباشته در شبه جزیره کره و داشتن آمادگی عملیاتی روزانه صحبت می کنند و همزمان در هر دو طرف این کشتی در افق دید، ناوچه های چینی را می توان دید که یادآور آن است، در این منطقه به هرطرف که نگاه کنید تنشها بسیار دور نیستند. گوینده : آمریکا از ناوبری آزاد در آبهای دریای جنوب چین استفاده می کند و ناو رونالد ریگان بخش بزرگی از آن است که چین بطور کامل مدعی آن است. فرماندهان آمریکایی در حالی که چین بطور تهاجمی حضور خود را تقویت می کند می گویند برخی از مواقع قبل از این که نسبت به کشتی های چینی مسیرشان را تغییر بدهند هوشیاری می دهند تا که از درگیری اجتناب کنند.در حالی که مراقبت از آبهای جنوب چین ماموریت کمی نیست و کیم جونگ اون ازعقب کشیدن از آزمایش اتمی امتناع می کند، نیروی دریایی اکنون ماموریت عمده دیگری برای تعقیب دارد.
دریادار مارک دالتون : آمریکا بسیار در مورد گزینه های ما برای آنکه کره شمالی مسیر خودرا تغییر دهد تاکید کرده است و این ناو یو اس اس رونالد ریگان در این منطقه برای حفظ امنیت عمل می کند و ما آماده دفاع از خود ومتحدینمان بخصوص کره جنوبی و ژاپن در صورت لزوم می باشیم. گوینده :رونالدریگان تنها ناو هواپیمابری است که درخارج آمریکاست و چندین ماه شلوغ داشته است ازجمله اخیراً یک سری مانورهای نظامی را بامتحدانمان استرالیا و ژاپن داشته و قرار است مانور دیگری را کره جنوبی اواخر این ماه داشته باشد».