۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

ژنرال مایکل فلین کاندیدای یکی از پستهای کلیدی دولت دونالد ترامپ


یکی از نفرات مطرح برای وزیر دفاع کابینه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، ژنرال مایکل فلین است.

ژنرال مایکل فلین مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بارها دولت اوباما را به‌خاطر چشم‌پوشی از تروریسم رژیم ایران مورد اعتراض قرار داده است.

وی در خرداد 95 طی مقاله‌یی در سایت فاکس‌نیوز نوشت:
«حدود 5سال پیش دولت آمریکا دستگیری یک آمریکایی ایرانی تبار را به‌خاطر توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در رستوران مورد علاقه‌اش در واشینگتن اعلام کرد.
یک ترور موفقیت‌آمیز احتمالاً می‌توانست صدها آمریکایی را که برای صرف یک عصرانه بیرون آمده بودند، در پایتخت خودمان کشته و مجروح کند. قرار بود که این عملیات توسط اعضای یک کارتل مکزیکی مواد مخدر انجام شود که هماهنگی آن توسط نیروی قدس وابسته به سپاه پاسداران صورت گرفته بود. با وجود مدارک متعدد دولت اوباما این موضوع را دنبال نکرد. ما فاقد اراده مقابله با رژیم ایران بودیم. در واقع، حمایت رژیم ایران از تروریستها در نیمکره ما، بسیار جدی است، حمایتی که تحت لوای مذهب صورت می‌گیرد..»
ژنرال مایکل فلین در موضعگیری دیگری گفت:
“اسناد و مدارکی وجود دارد که نشانه حمایت رژیم ایران از القاعده و عبور آن از خاک ایران است به شرط این‌که القاعده کارهای کثیف خود را علیه آمریکائیان در عراق و افغانستان انجام دهد. کنگره باید بخواهد که تمامی مدارک اسامه بن‌لادن در ارتباط با رژیم ایران و تمامی مدارک در رابطه با مقاصد القاعده در آینده را که بسیار روشنگر هستند ببیند“.