۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

حمايت گسترده از زنداني سياسي مريم اکبري منفرد



ايران خبر25/8/95 : «  جمعي از خانواده‌ها، دانشجويان و جوانان از شهرهاي تهران، مشهد، قزوين، همدان و کرمان با صدور بيانيه‌هايي از زنداني سياسي مريم اکبري حمايت کرده و خواهان آزادي وي شدند.
در بيانيه جمعي مادران مشهد آمده است: به نام ايزدم به عشق مردمم فداي ميهنم

ما جمعي از مادران ايران زمين، خواستار آزادي مريم اکبري هستيم مريم اکبري مادر دو فرزند که چهار تن از خانواده‌اش در سال 67 اعدام شده‌اند فقط به‌دليل هواداري از سازمان مجاهدين به 15سال حبس محکوم شده است که در حال حاضر هشت سال است در زندان دور از فرزندانش و خانواده‌اش به‌سر مي‌برد بدون حتي يک روز مرخصي. اين مادر ايراني حتي براي درمانش نمي‌تواند اقدام کند. ما مادران ايران‌زمين اين عمل ضدانساني را محکوم کرده و از تمامي مجامع حقوق‌بشري و فعالان و آزاديخواهان خواستار حمايت از يک مادر هستيم. به اميد آزادي تمام زندانيان -مشهد آبان 95
در بيانيه جوانان روزنامه‌نگار استان قزوين در حمايت از مريم اکبري آمده است: «بدينوسيله زنداني شدن مريم اکبري را تو سط رژيم آخوندي را محکوم مي‌کنيم. ما خواهان آزاد شدن هرچه سريعتر اين مادر از زندان رژيم ايران هستيم از جامعه جهاني و مدافعان حقوق‌بشر خواهان رسيدگي به اين موضوع هستيم.»
جمعي از دانشجويان دانشگاه ايرانشهر طي بيانيه‌يي از مريم اکبري حمايت کردند و اعلام کردند: «ما جمعي از دانشجويان دانشگاه ايرانشهر ضمن اعلام حمايت از مريم اکبري زنداني و مادر دو فرزند، خواستار آزادي فوري او هستيم. مريم اکبري که يک خواهر وسه برادرش در سال 67 اعدام شده‌اند فقط به‌دليل هواداري از سازمان مجاهدين به 15سال حبس محکوم شده است که هشت سال است در زندان دور از فرزندانش در زندان به‌سر مي‌برد بدون حتي يک روز مرخصي ما اين عمل را يک عمل غيرانساني مي‌دانيم و از جامعه جهاني و حقوق‌بشري و تمامي فعالان حقوق‌بشر و آزاديخواهان در سراسر دنيا مي‌خواهيم ياري و حمايت کنند».
در بيانيه جوانان کرمان آمده است: «ما جمعي از جوانان کرمان حمايت خود را از مريم اکبري منفرد اعلام مي‌کنيم. و خواستار آزادي او هستيم. ما مجامع حقوق‌بشري و فعالان و آزاديخواهان در سراسر دنيا خواستار ياري وحمايت از او و ديگر زندانيان سياسي هستيم.
همچنين جمعي از دانشجويان دانشگاه آزاد تهران طي بيانيه‌يي در حمايت از زنداني سياسي مريم اکبري اعلام کردند..: «ما جمعي از دانشجويان دانشگاه آزاد تهران ضمن اعلام حمايت خودمان از مريم اکبري مادر دو فرزند در بند، خواستار آزادي او هستيم».
در بيانيه جوانان همدان در حمايت از زنداني سياسي مريم اکبري آمده است: «ما جمعي از جوانان همدان حمايت خود را از مريم اکبري منفرد که به‌رغم تمامي فشارهاي رژيم در زندان ايستادگي مي‌کند٫ اعلام مي‌داريم و از تمامي مجامع حقوق‌بشري خواهان رسيدگي به اين موضوع و همچنين آزادي اين زنداني سياسي هستيم.»
همچنين جمعي از جوانان تهران در حمايت از زنداني سياسي مريم اکبري منفرد طي بيانيه‌يي اعلام کردند..: «شب هم‌چنان ايستاده است به انکار ۶۷ اما نداي دادخواهي تمامي کوچه و خيابانهاي ايران را درنورديده و حتي از زندانها گذشته و زندانيان در بند نيز با جسارتي ستودني فرياد دادخواهي را سر مي‌دهند. آري ما نداي دادخواهي زنداني سياسي مريم اکبري منفرد را شنيديم اما رژيم ددمنش آخوندي تحمل و توان و ظرفيت شنيدن اين نداها و صداها را ندارد بنابراين مريم اکبري منفرد را از تماس و ملاقات با اعضاي خانواده‌اش به‌خصوص فرزندانش محروم کرده است وي که سه برادر و يک خواهرش در دهه شصت اعدام شده‌اند با درد و رنجي که خود و خانواده‌اش در طي اين ساليان تحمل کرده‌اند٫ اما هم‌چنان در زندان ايستادگي مي‌کند و خواهان پيگيري و محاکمه عاملان و آمران قتل‌عام ۶۷ مي‌شود٫ پس بر ماست که صداي او باشيم و هم‌چنان که او خواسته و گفته، خواهان پيگيري و محاکمه عوامل اعدامهاي دهه شصت و کشتار جمعي زندانيان در سال ۶۷ و همچنين اعلام اسامي دفن شدگان در گورهاي جمعي و گورستان خاوران و ارائه و انتشار کيفرخواست محکومان و اعدام شدگان دهه ۶۰ باشيم. ما جمعي از جوانان تهران ضمن اعلام حمايت از نداي دادخواهي زنداني سياسي مريم اکبري منفرد خواهان آزادي وي هستيم.
سلام بر آزادي- درود بر زندانيان سياسي و شهداي راه آزادي وطن- جمعي از جوانان تهران آبان ۱۳۹۵.».