۱۳۹۵ آبان ۲۷, پنجشنبه

مجمع عمومي ملل متحد با اكثريت قاطع آراء مداخلات رژیم آخوندي در سوریه را محكوم مي كند


هر راه حلي براي سوريه كه متضمن اخراج كامل رژيم ايران و پاسدارانش نباشد محكوم به شكست است
روز سه شنبه 25 آبان (15نوامبر) کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد طی قطعنامه یی در مورد  «وضعیت بد حقوق بشر در سوریه»  دخالتهای تروریستی سپاه پاسداران در این کشور را به شدت محکوم کرد. این  قطعنامه‌ كه با اكثريت قاطع آرا (115 رأي مثبت در مقابل 15رأی منفی) تصویب شد، بيانگر خواست جامعه بين المللي براي پايان دادن به دخالت رژيم آخوندي در سوريه است.

  بند 24 این قطعنامه  دخالتهای تروریستی در سوریه به ویژه  «گروهانهاي قدس، سپاه پاسداران انقلاب ايران، شبه نظامياني مثل حزب الله و عصائب اهل حق و تيپ ابوالفضل العباس» در سوريه را به شدت محكوم مي كند. قطعنامه «نگراني شديد   از دست داشتن آنها در نزاعي كه وضعيت در سوريه را وخيمتر مي كند ازجمله وضعيت حقوق بشر و وضعيت انساني را ابراز می دارد، امري كه به آثار منفي خطرناكي در منطقه منجر مي گردد».
 بند 25 قطعنامه نیز  همه حملاتي را كه اپوزيسيون ميانه رو سوريه را هدف قرار مي دهد   به شدت محكوم مي كند و به متوقف ساختن فوري آنها فرامي خواند چرا كه حملاتي اين چنيني در خدمت منافع   سازمانهای تروریستی است و در تشديد وضعيت وخيم انساني نقش دارد.
نماینده رژیم آخوندی در ملل متحد در مقابل قطعنامه قاطع مجمع عمومي ملل متحد وقيحانه بر اراده رژیم در تداوم سیاست جنایتکارانه اش برای جنگ عليه مردم سوريه و ادامه كشتار مردم اين كشور تأکید ورزید (خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس-25آبان).
رژيم آخوندي تا كنون بارها اعلام كرده است كه اگر در سوريه نجنگد پايه هاي حكومتش در تهران به خطر مي افتد، به همين خاطر سران اين رژيم به صراحت سوريه را استان سي و پنجم ايران مي نامند.  خامنه اي در بهمن 1394 گفت: «اگر مدافعان حرم مبارزه نمي‌كردند بايد در كرمانشاه و همدان مي‌جنگيديم».
آخوند روحاني، رئیس جمهور فاشيسم ديني حاكم بر ايران، نیز در روز 19 بهمن در يك اعتراف بيسابقه گفت: «اگر نیروهای مسلح ما امنیت این کشور را حفظ نمی‌کردند و سرداران رشید ما در بغداد و سامرا و فلوجه و الرمادیه و... ایستادگی نمی‌کردند و اگر در دمشق و حلب به دولت سوریه کمک نمی‌کردند و اگر شهامت ارتش و سپاه و بسیج و ناجا نبود ما امنیتی نداشتیم که بتوانیم به این خوبی مذاکره کنیم».
یک روز پس از آن پاسدار شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت رژيم،  و از نزديكان روحاني نیز در مراسم تشيع جنازه شماري از كشته شدگان سپاه پاسداران در سوريه گفت: اگر اينها در سوريه كشته نمي شدند «تهران‌مان نا امن بود، همدان‌مان، اهوازمان نا امن بود». وي با تهديد كشورهاي منطقه و غرب گفت: «در برخورد با كشورهاي منطقه یی و فرامنطقه یی حامي تروريسم، هرگونه اقدامي كه قادر به انجامش باشيم تو حوزه هاي مختلف آن رو انجام مي‌دهيم».
رژيم آخوندي منشا اصلي بحران در سوريه و علت اصلي گسترش و قدرت گرفتن داعش در سوريه و گسترش تروريسم به بخشهاي وسيعي از جهان است. خلع ید از رژيم آخوندي و سپاه پاسداران و نيروي قدس در سوريه، اولين و مهمترين قدم براي پايان دادن به بحران سوريه است. هر راه حلي كه در برگيرنده اخراج كامل رژيم ايران و نيروهايش از سوريه نباشد محكوم به شكست است
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
26 آبان 1395 (16نوامبر 2016)