۱۳۹۵ مرداد ۱۰, یکشنبه

اتهام همكاري با مجاهدين خلق براي معترضين تبريز و اروميه

ماف نيوز -فارسي ۷/۵/۹۵ : « برخي از فعالان حقوق بشر و فعالان سياسي اروميه و تبريز با اتهام تبليغ به نفع مجاهدين خلق روبرو شدند. به گزارش مركز دموكراسي و حقوق بشر كردستان، چند نفر از شركت‌كنندگان در اعتراضات شهر اروميه تحت عنوان ارتباط با گروههاي هويت خواه آذري و چند تن هم با اتهام تبليغ به نفع مجاهدين خلق بازداشت شده‌اند. خبرنگار ماف نيوز در اروميه گزارش داد: جمعي از فعالين سياسي و حقوق بشري كه قصد داشتند تجمع اعتراضي برگزار كنند، با حضور ماموران امنيتي روبرو شده و سه نفر از كساني كه مي‌خواستند در اين تجمع شركت كنند، بازداشت شدند كه دو تن از اين افراد، هنوز در بازداشت به سر مي‌‎برند.
روزنامه ي محلي طرح نو چاپ تبريز كه از سال ۱۳۹۳ منتشر ميشود، در نسخه‌ي چاپ ۳۰ تير آن از زبان يكي از جنگجويان ايراني با مضامين تحقيرآميز قوميتي و جنسيتي براي يك جنگجوي ترك (توراني) در بخش مخصوص كودكان، رجزخواني كرده بود.
روز سه‌شنبه در تجمع نزديك به پانصد نفري در تبريز در اعتراض به چاپ اين مطلب در روزنامه ي طرح نو، دست كم يازده نفر بازداشت شده اند ....در اين تجمعات كه با تداخل نيروهاي انتظامي برهم زده شده بود، شعارهايي مانند هاراي هاراي من تركم ، ملت آذربايجان زير بار ذلت نمي‌رود و مرگ بر فاشيزم سرداده شده بود‌. اين اعتراضات كه در تبريز و اروميه با فراخوان‌هايي در شبكه‌هاي اجتماعي و از جمله تلگرام شكل گرفته بود، به هيچ عنوان در رسانه هاي حكومتي ايران منعكس نشده اند. چند تن از اين بازداشتيان در تبريز و اروميه با اتهام تبليغ به نفع مجاهدين خلق روبرو شده و هم‌اكنون تحت بازجويي قرار دارند..... فعالين سياسي آذري ميگويند: اين اقدامها با برنامه ريزي هاي حكومتي صورت گرفته و جهت اهانت به آذريها از مركز خط دهي ميشوند