۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

يكسال پس از توافق اتمي هر دو جناح در نجات رژيم شكست خوردند؛ و رژیم در معرض سرنگوني قرار گرفت


سکوت در مقابل مداخلات رژیم ایران راه  نسل کشی و نقض حاکمیت کشورهای منطقه را باز می کند
به رسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم برای کسب آزادی و دمکراسی  نه تنها به سود مردم ایران بلکه نياز صلح و آرامش در منطقه و جهان است.
«خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران در روز۱۹تیر (۹ژوییه) درسخنان خود خطاب به گردهمایی بزرگ مقاومت ايران درپاريس در توصيف وضعيت رژيم آخوندي يكسال پس ازتوافق اتمي گفت: خامنه ای که رژیم خودرا در خطر می دید، به  عقب نشینی تن داد ودست کم برای یک دوره، از بمب اتمی دست برداشت. با این وجود اما، نه تنها بحران گریبانگیر رژیم مهار نشده است، بلکه هرچه بیشتر فوران کرد و ولایت فقیه در باتلاق جنگ سوريه فرو رفت
.
دراین یکسال، هر چند تحریمها به میزان زیادی لغو شد و صادرات نفت بالا رفت؛ اما پول آن به تنور جنگ سوریه سرازیر شد. به رغم بالاترین فرصتهای بین المللی وامتيازهاي ناموجه غرب اقتصاد كشور بيشتر ازقبل در رکود فرو رفت، نظام بانکی ورشکسته شدو کارخانه ها يكي پس ازديگري تعطيل شد. جناح رفسنجانی و روحانی که این توافق را نردبانی برای بالا رفتن خود دیده بودند، از آن پایین افتادند، ودولتها وکمپانی های غربي که خواب یک شهر طلایی را درایران می دیدند، به جای آن، ویرانه های ولایت فقیه را دیدند.
در اين دوران سركوب تشديد شد وهموطنان کرد، عرب و بلوچ و پیروان ادیان مختلف هدف سرکوب و تبعیض بيشتر قرار گرفته اند و اعدامها دو سه برابر بيشتر از دوران احمدي نژاد شد.
به دليل وضعيت انفجاري جامعه و حضور یک آلترناتیو آماده،  رژيم بيش از هر زمان ديگر خود را در معرض خطر سرنگوني مي بيند. بي جهت نيست كه پنج روز قبل باز هم لیبرتی را موشک باران کرد. این مبين هراس رژيم از سرنگوني و وحشت آن از استقبال ایرانیان از این گردهمایی بود. خانم رجوي افزود: در يك سال گذشته هردو جناح در یافتن راهی برای ادامة بقای رژیم شکست خورده اند و بار ديگر ثابت شد از درون رژيم راه حلی در  نمی آید و راه حل واقعي همچنانكه شوراي ملي مقاومت از ابتدا اعلام كرده است، سرنگونی رژیم استبداد مذهبی است. حرف مردم ایران این است که سرنگون باد رژیم ولایت فقیه با همه  باندهاي آن.
خانم رجوي گفت در سطح بین المللی کم نبودند کسانی که گمان می کردند توافق اتمی برای منطقه آرامش می آورد. اما برای مردم سوریه، بشکه های دینامیت و ۷۰ هزار پاسدار به  ارمغان آورد. برای عراقی ها، پاکسازی سنی ها به  دست نیروی تروریستی قدس و برای کل منطقه، گسترش افراط گرایی تحت نام اسلام. رژيم آخوندي با گروه داعش هماهنگ و همسازند؛ هردو ضد پیام اصیل اسلام است، هردو در بربریت و توحش روشهای مشابهی دارند و هر دو حیاتشان در گرو یکدیگر است. به این دلیل تا به  اشغالگری این رژیم در سوریه و عراق و یمن پایان داده نشود، راه مقابله با داعش باز نخواهد شد. اما عجیب این است که به بهانه مقابله با داعش، همکاری عملی با نیروی تروریستی قدس توجیه می شود. من هشدار می دهم که هر گونه سکوت در مقابل مداخلات ملايان در منطقه، چه رسد به همکاری با آنها، باز کردن راه آنها برای نسل کشی و نقض حاکمیت ملی در کشورهای منطقه است.
سیاست آمریکا در ایران و به تبع آن در خاورمیانه در دهه هاي گذشته از اشتباهی به اشتباه دیگر رفته است. یک روز تقویت میانه روهای موهوم، یک روز در لیست گذاشتن مجاهدین و یک روز ایستادن در مقابل قيام2009. اين  سياست برای استبداد مذهبی راه باز می کند، برای جوامع ما مصیبت می آفریند و برای خودش بحران می سازد.

برای تصحیح این سیاست یگانه راه ، ضروری ترین راه و در دسترس ترین راه به رسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه و کسب آزادی و دمکراسی است.  این نه تنها به سود مردم ایران بلکه نياز صلح و آرامش در منطقه و جهان هم هست».