۱۳۹۵ تیر ۲۲, سه‌شنبه

پاریس:‌گردهمايي بزرگ «ایران آزاد-تعهد ما سرنگونی» با شرکت بیش از 600قانونگزار و شخصيت تراز اول سیاسی از 5 قاره جهان


دببزرگترین گردهمایی ایرانیان و حامیان مقاومت ایران بعد از ظهر شنبه ‍۱۹تیر (۹ژوییه) بيش از600تن از قانونگزاران و شخصيتهاي سياسي تراز اول از تمايلات مختلف سياسي، مدافعان حقوق زنان و حقوق بشر و رهبران دینی، بیش از 80 كشور جهان در پاریس برگزار شد. در اين گردهمايي خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران نیز درباره وضعیت رژیم ایران یکسال پس از توافق اتمی با کشورهای ۵+۱ و شدت یافتن بحرانها و سرکوب سراسری در ایران و نتایج گسترش افراطی گری در منطقه توسط رژیم ایران و تاثیرات شوم سیاست مماشات که در مقابل مداخلات ملايان در منطقه سکوت کرده یا حتی با آنها همکاری می کند سخنرانی کرد.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس پیشین کمیسیون اروپا و نخست وزير سابق پرتغال، ریتا زوسموت، رئيس پيشين بوندستاگ؛ امير تركي الفيصل، سفير سابق عربستان سعودي در آمريكا و انگلستان؛ جان راسل برد، جولیو ترتزی و بالدين هانيبالسون، وزيران خارجه کانادا، ایتالیا و ایسلند؛ اد ملکرت، نماينده ويژه سابق دبيركل سازمان ملل در عراق، گونتر فرهويگن، نايب رئيس پيشين كميسيون اروپا؛ هورست تلچیک، مشاور امنيت ملي صدر اعظم هلموت كهل، زابينه لوت هویزر اشنارنبرگر، وزير دادگستري پيشين آلمان و دهها هيأت و شخصيت سیاسی و پارلمانتر از پارلمان اروپا، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، رومانی، لهستان، نروژ، فنلاند، استونی، آلبانی، مالت، هلند، پرتغال، استرالیا و...در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران شرکت و سخنرانی می کنند.
يك هيأت پارلماني از انگلستان مركب از ۲۲ تن از اعضای مجلسین لردها و عوام این کشور همراه با شمار بالایی از شخصیتهای سیاسی و حقوق بشری از این کشور در گردهمايي حضور یافتند و همبستگي خود را با مردم و مقاومت ايران اعلام كردند.
دهها شخصيت از هر دو حزب آمريكا از جمله نيوت گينگريچ، رئیس سابق مجلس نمايندگان و كانديدای پيشين رياست جمهوري؛ فرماندار هاوارد دين، كانديدای سابق رياست جمهوري؛ بيل ريچاردسون، وزير پيشين انرژي و سفير در ملل متحد؛ جان بولتون، معاون سابق وزارت خارجه و سفير پيشين در ملل متحد؛ قاضي مايكل موكيزي، وزير سابق دادگستري؛ فرماندار تام ريچ، اولين وزير امنيت ملي؛ لوئيس فريح، رئيس پیشین اف.بي.آي؛ فرانسيس تاونزند، مشاور سابق رئيس جمهور در امور امنيت داخلي و تروريسم؛ ژنرال كانوي فرمانده پيشين تفنگداران، ژنرال جرج كيسي، رئیس پيشين ستاد ارتش آمريكا و فرمانده سابق نيروهاي آمريكايي در عراق و....سخنراني كردند.
در این برنامه شماري از قانونگزاران ارشد و رؤساي كميته ها و زير كميته هاي مجالس سنا و نمايندگان آمريكا از جمله جان مك كين، رابرت منندز، چاك شومر، كارل لوين، جان بوزمن، تام تيليس از مجلس سنا و اد رويس، نانسي پلوسي، جان لوييس، ايليانا رز لهتينن، قاضی تد پو، دانا روهرا باكر، شيلا جكسون لي، برد شرمن ، جودی چو، اليوت انگل و تام مك كلينتاك از قانونگزاران مجلس نمايندگان آمریکا با ارسال پیامهای ویدئویی یا مکتوب حمایت خود را از مقاومت ایران و مجاهدان ساکن لیبرتی اعلام کردند. قطعنامه ۶۵۰ مجلس نمايندگان آمریکا درباره حفاظت و امنیت مجاهدان لیبرتی که در ۱۹مه۲۰۱۶ در كميته خارجي مجلس نمايندگان به اتفاق آرا به تصویب رسید، در این برنامه توسط پاتریک کندی و لیندا چاوز اعلام شد.
پاندولی مایکو، نخست وزير و وزيردفاع سابق و فاتمیر مدیو، رهبر حزب جمهوريخواه، وزير دفاع و محيط زيست سابق آلباني به نمايندگي از سوي يك هيأت بزرگ از اين كشور سخنراني کردند.
به نمایندگی از یک هیأت بلندپایه از ائتلاف و اپوزیسیون سوریه، نصر حريري، از رهبران ائتلاف سوریه و جرج صبرا، معاون هیأت مذاکرات اپوزیسیون سوریه؛ سيد احمد غزالي نخست وزير سابق الجزاير و سلیمان عماره معاون رییس مجلس نمایندگان مصر، به نمایندگی از هیأتهاي پارلمانی از اردن، فلسطين، مراکش و بحرین و شماری از دیگر شخصیتهای سیاسی و شرکت کنندگان از کویت، لبنان، عراق، یمن، تونس، امارات، قطر، سودان، مالی، جیبوتی و افغانستان، پاکستان، بنگلادش، آذربایجان، ترکمنستان و ....در اين گردهمايي سخنراني كردند.
زنان بخش مهمی از هيأتهاي شركت كننده در اين گردهمايي را تشكيل مي دادند که ۲۲ زن برجسته به نمایندگی از سوی آنها در اين برنامه سخنراني کردند.
مدیریت این برنامه را خانمها لیندا چاوز ، مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید؛ سیلوی فاسیه شهردار فرانسوی و آقای استروان استیونسون، رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق به عهده داشتند.
 همچنین 25 تن از برندگان جوایز نوبل نیز با انتشار بیانیه یی حمایت خود از اهداف گردهمايي برای ایران آزاد و حمایت از رزمندگان آزادی در کمپ لیبرتی در عراق را اعلام کردند.
نمایندگانی از هیأتهای جوانان جمهوری چک، اسلواکی و لهستان نيز در همبستگی با جوانان ایرانی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس شرکت شرکت کردند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

۱۹ تیر ۱۳۹۵ (۹ژوییه ۲۰۱۶)