۱۳۹۵ مرداد ۵, سه‌شنبه

شهرام احمدي را به مادرش باز گردانيد/ ((ما هستيم خانواده شهرام))

تلويزيون العربيه 4/5/95 : «احسان فتاحي : شهرام احمدي را به مادرش بازگردانيد/ (ماهستيم خانواده شهرام)
بزن باران که ديوان در کمين اند پليدان در لباس زهد و دين اند/ بزن باران ستمکاران به کارند نهان در ظلمت،اما بي شمارند
بزن باران که دين را دام کردند شکار خلق و صيد خام کردند/ بزن باران خدا بازيچه ايي شد که با آن کسب ننگ و نام کردند

چهل سال است كه درايران سهم زيادي از برگهاي تقويم يادآورسالگردهاي اعدام زندانيان سياسي ودستگيري عزيزا ن مان شده است. جواناني كه بهارهاي عمر خود را در پشت ميله هاي زندان سپري كردند، و چه پدر و مادرهاي كه در حسرت ديدار عزيزان زنداني شان، يک روز از عمرشان به يک سال مي گذرد، و در اين ميان نقش ما ذره اي از بزرگداشت يادشان، حمايت و ايستادگي و همدردي با آنان، و تلاش براي رسيدن به آزادي شان، شايد كمترين بخش داستان غم انگيز زندگي که سياست مداران جمهوري اسلامي بر آنان تحميل کرده را التيام بخشد.
ديوان عالي رژيم اسلامي حكم اعدام شهرام احمدي ٢٨ ساله كه در زندان رجايي شهر كرج محبوس است را پس از تأييد دوباره از سوي قاضي جلاد مقيسه، به تأييد رساند. شهرام احمدي از ۶ ارديبهشت ۸۸ در زندان به سر مي برد، حکم اعدام او در حالي از سوي ديوان عالي کشور تاييد شده که پيشتر از سوي همين ديوان نقض شده بود. پدر او مي گويد: “سال ۸۸ که آقاي خامنه اي به کردستان سفر کردند، قبل از سفر ايشان، عده اي را بازداشت کردند. ۶ ارديبهشت بود که شهرام را هم بازداشت کردند. ۵ ماه بعد از او هم، پسر ديگرم را در حالي که هنوز ۱۸ سال هم نشده بود بازداشت و بعد اعدام کردند، حالا هم حکم اعدام شهرام را تاييد کرده اند. اول مي گفتند صحبت ها و تبليغات مذهبي او و دوستانش برخلاف وحدت است، بعد اتهام محاربه زدند. او عضو هيچ گروه و حزبي نبوده و هيچ وقت هم اسلحه نداشته ...که به او اتهام محاربه زده اند. حتي يک بار چاقو هم به دست نگرفته. او را فقط به خاطر عقيده بازداشت کردند.”
اين زنداني سياسي مذهبي ٣٣ ماه در سلولهاي انفرادي وزارت اطلاعات سنندج و زنجان تحت شكنجه و بازجوي قرار گرفت و سر انجام بعد از ٤٣ ماه بلاتكليفي در مهرماه ١٣٩١ در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضي «محمد مقيسه» در دادگاهي ٥ دقيقه اي و در حضور وكيل تسخيري به اتهام محاربه به اعدام محكوم شد. سرانجام در چهارمين سال دستگيري و تحمل سخت ترين شكنجه هاي روحي و جسمي در ارديبهشت ١٣٩٢ حكم اعدام فوق به وكيل تسخيري ابلاغ مي گردد.
شهرام احمدي در دل نوشته اي خطاب به گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران گفته بود: ((داستانم را مي دانيد. برادرم را کشتند، مادرم را نيمه جان کردند، همسرم را چشم به راه نگه داشتند و اينک هشت سال است که من زنداني ام. اکنون که اين نامه را شروع کرده ام، نمي دانم که آيا روح آشفته ام نوشتن آن را تا به آخر تاب خواهد آورد و نمي دانم که آيا نامه نوشته شده به دست شما خواهد رسيد يا نه. حتما مي دانيد، يعني اميدوارم که بدانيد، ديوان عالي اين بار تقاضاي اعاده دادرسي من را رد کرده و فاصله من با مرگ از هر زمان ديگري کم تر است.))
همچنين مادر شهرام احمدي پيشتر در نامه اي خطاب به مادر ستار بهشتي نوشته بود: “ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﮔﻮﻫﺮ ﺧﺎﻧﻢ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯽ ﻣﺰﺍﺭ ستارت ﮐﺠﺎﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺑﻪ ديدارﺶ ﻣﯽ ﺭﻭﯼ. ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﻢ ﻗﺒﺮ ﺑﻬﺮﺍمم ﮐﺠﺎﺳﺖ. ما کردهاي سني هم بايد در اين کشور حق حيات داشته باشيم. زندگي را بر ما حرام کرده اند. خانواده مان را نابود کرده اند باز هم دست بردار نيستند. مگر ما چه گناهي داريم جز سني بودن و کرد بودن؟
شايان ذکر است، دبيرکل کل سازمان ملل آقاي بانکي مون در گزارشي در اواخر سال ۹۴ ضمن انتقاد از اعدام ها در ايران به پرونده شهرام احمدي بعنوان يکي از موارد پرابهام قضائي در ايران نيز اشاره کرد.
شهرام احمدي در حال حاضر از ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻛﻠﻴﻪ ﻭ ﺭﻭﺩﻩ ﺭﻧﺞ ﻣﻴﺒﺮﺩ و در سالن ۱۲ زندان رجايي شهر نگهداري مي شود.....
هم اکنون بيشتر از ٣٠٠ زنداني اهل سنت در زندانهاي جمهوري اسلامي ايران زنداني اند، که بيش از ٧٥ نفر از آنها در زندان رجايي شهر نگهداري ميشوند، كه شهرام احمدي به همراه ٢٦ زنداني ديگر از جمله زندانيان محكوم به اعدام هست. ....فاشيسم ديني ولايت فقيه حاكم بر ايران ناتوان از پاسخگويي به ابتدايي ترين نيازهاي مردم ايران براي جلوگيري از گسترش اعتراضهاي مردمي، راهي جز توسل به گسترش سركوب و اعدام در پيش روي خود نمي بينند.
ما با حمايت از خواسته هاي حقوقي و قانوني شهرام احمدي از تمامي سازمان ها و نهادهاي مدافع حقوق بشر، رسانه هاي جمعي، فعالان مدني و سياسي؛ واکنش مناسب و اقدام فوري نسبت به وضعيت خطرناک جسمي وجلوگيري از إعدام شهرام احمدي را خواستاريم. ....ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺗﺎ شهرام وﻫﻤﻪ ﯼ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻫﺎﯼ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺗﺤﻘﻖ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺸﺮﻭﻉ ﺧﻮﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﺯﺍﺩ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﮊﯾﻢ ﻧﺠﺎﺕ ﯾﺎﺑﻨﺪ.
احسان فتاحي روزنامه نگار وفعال حقوق بشر».