۱۳۹۴ آذر ۱۲, پنجشنبه

نیاز رژیم به سوءاستفاده از اربعین حسینی

 
این روزها رژیم آخوندی دست به تبلیغات دجالگرانه و گسترده‌یی را در رابطه با  اربعین حسینی  زده است. تبلیغاتی که بلافاصله این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که چه نیازی رژیم را به چنین نمایش پرهزینه‌یی آن هم در وانفسای رکود و ورشکستگی اقتصادی وادار کرده است. ؟


واقعیت این است که با یک نگاه به وضعیت رژیم در زمینه‌های مختلف به خوبی روشن می‌شود که رژیم بیشتر از هر زمان دیگر محتاج یک چنین مانور و نمایشی است زیرا:

اولاً پس از خوردن زهر هسته‌یی با ریزش نیروها و مزدورانش چه در داخل و چه در خارج، روبه‌رو شده است.

ثانیاً، سلسله شکستهای سنگین در سوریه و تداوم آن که شاخص مادی و چشمگیرش همین تابوتهایی است که روزانه از سوریه می‌رسد و هلاکت و جراحت بالاترین سرکردگان سپاهش از جمله پاسدار همدانی و این‌که روزهای بشار اسد به شمارش افتاده و رژیم در سوریه دیگر نیروی تعیین‌کننده نیست و جای خود را به روسیه داده است.

ثالثاً ضعف و در هم‌شکستگی رژیم تنها محدود به سوریه نیست، در یمن نیز به همین صورت است و در این جریانهای و همچنین در جریان حادثه منا روشن شد که رژیم چه میزان در برابر عربستان در موضع ضعیفی قرار دارد.

بنابراین رژیم که می‌بیند در منطقه و به‌خصوص در برابر ائتلاف منطقه‌یی قافیه را باخته، می‌خواهد خود را به‌عنوان یک قدرت شیعی معرفی کند و از اربعین نمادی پرقدرت‌تر از حج و چند برابر آن بسازد. و به‌خصوص وانمود کند در عراق حاکم بلامنازع است. شعار معروف زمان جنگ یعنی راه قدس از کربلا می‌گذرد عنوان سرمقاله روزنامه حمایت متعلق به باند ولی‌فقیه، نشان‌دهنده همین مسأله ست که گویا آخوندها دوباره در پی تسخیرعراق با این شعار و بهانه هستند!

البته برکسی پوشیده نیست که این رویکرد رژیم که با عراق به‌مثابه حیاط خلوت خود رفتار می‌کند، موجب خشم و نفرت بیش از پیش عراقیان میهن‌پرست شده و یکی از رسانه‌های عراق یادآوری کرده بود در حالی که رژیم ایران این طور با دست باز در عراق جولان می‌دهد و نیم میلیون نفر بدون ویزا از ایران وارد عراق شده‌اند، اما سال گذشته اهالی استان الانبار که از ترس حمله داعش فراری و آواره شده بودند را به بغداد راه نمی‌دادند و از آنها ویزا مطالبه می‌کردند.

ضمنا فراموش نمی‌شود که در اربعین پارسال، هم در کربلا و هم در نجف، مردم عراق علیه رژیم تظاهرات کردند و شعار رژیم ایران اخراج اخراج! سر دادند.

در این میان به نظر می‌رسد که این تبلیغات و دجالگری مذهبی برای بهره‌برداری از مراسم اربعین، بیشتر از طرف باند ولی‌فقیه دامن زده می‌شود و علاوه بر اهداف سیاسی و تروریستی، اهداف باندی خودش به‌خصوص در ارتباط با نمایش انتخابات را هم دنبال می‌کند. در مقابل باند رفسنجانی روحانی به‌خاطر خطی که برای نزدیکی با آمریکا دنبال می‌کنند، چندان رغبتی به شرکت در این نمایش نشان نمی‌دهند چنان‌چه یکی از روزنامه‌های این باند در مقاله‌یی با عنوان «عاشورا و اربعین را ایرانیزه نکنیم!» از موضع خودش سوءاستفاده‌های دجالگرانه باند ولی‌فقیه را مورد تخطئه قرار داده بود و چه بسا همین نق و نوقها در داخل رژیم بود که دیروز خامنه‌ای رل وادار کرد تا به صحنه بیاید و برای این نمایش دجالگرانه تبلیغات کند