۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

ژنرال جونز: تصويب لايحه بودجه دفاعي آمريکا و الحاقيه7ماده‌يي حفاظت براي ساکنان ليبرتي

 
 

صحبتهاي ژترال جونز در كميته قواي مسلح سناي آمريكا: آقاي رييس (كه جان مك كين مي باشد)، سناتور ريد، اعضاي كميته، از اينكه من را دعوت كرديد كه در زمينه تخصصي به تعداد زيادي از شهود كه پيشاپيش در مقابل شما شهادت داده اند ملحق شوم، سپاسگزارم. من مفتخرم كه در كنار همكارانم، ژنرال فلين و وزير دانلي اينجا حاضر هستم كه نظرات خود را در اين رابطه ابراز كنم.
اما قبل از اينكه صحبتهايم را شروع كنم ميخواهم از كميته براي بخش 1227 لايحه مقرر كردن بودجه دفاع ملي، كه متعهد ميشود آمريكا كارهاي بيشتري براي حفاظت از ساكنان كمپ ليبرتي انجام دهد تشكر كنم. از زمان آخرين استماع من، آنها مورد تهاجم قرار گرفته و بيش از 20 نفر جان خود را از دست داده و تعداد زيادي مجروح شده اند و جامعه جهاني علاقه كمي نسبت به سرنوشت آنها ابراز كرده است. اين در حالي است كه 2000نفردر آنجا سكني داشته و گير افتاده اند و ما مي بايست آنها را از آنجا خارج كنيم. اما من از كميته براي حمايتش در اين رابطه بسيار سپاسگزارم.

هیل نشریه کنگره آمریکا: با امضای الحاقیة قانون بودجه دفاعی ایالات‌متحده توسط رئیس‌جمهور اوباما حفاظت ساکنان لیبرتی برای دولت آمریکا به قانون لازم‌الاجرا تبدیل‌شده است
3 دسامبر 2015

پرزیدنت اوباما با امضای لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۶ آن‌ها تبدیل به قانون کرد که ایالات‌متحده آمریکا را ملزم به حفاظت از مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی در عراق می‌کند

سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته قوای مسلح در سنای آمریکا در مورد لایحه بودجه دفاعی، گفت: «این لایحه یکی از مهم‌ترین قانون‌های اصلاحات دفاعی است».

بخش 1227. نظرگاه کنگره و سنای آمریکا در مورد امنیت و حفاظت مخالفان ایرانی ساکن کمپ لیبرتی در عراق

– این نظرگاه کنگره و سنای آمریکاست که ایالات‌متحده آمریکا می‌باید:

(1). قدم‌های سریع و مناسب را طبق توافق‌های بین‌المللی بردارد تا امنیت و حفاظت فیزیکی ساکنان کمپ لیبرتی را تضمین کند.

(2). (آمریکا) به دولت عراق تأکید کند که به تعهداتی که به ایالات‌متحده برای تضمین سلامت و بهزیستی کسانی‌که در کمپ لیبرتی زندگی می‌کنند داده است، عمل کند.

(3). (آمریکا) به دولت عراق تأکید کند در قبال هر حمله یا محاصره احتمالی، دسترسی مستمر و قابل‌اتکای ساکنان به غذا، آب تمیز، کمک‌های پزشکی، برق و سایر نیازهای انرژی، و هرگونه تجهیزات و تدارکات لازم برای حفاظت ساکنان را در زمان هر حمله یا محاصره توسط نیروهای خارجی، تضمین کند.

(4). (آمریکا باید) با استرداد ساکنان لیبرتی به رژیم ایران مخالفت کند.

(5). (آمریکا باید) یک استراتژی را به اجرا بگذارد که به یک انتقال سالم و امن و دائمی ساکنان کمپ لیبرتی رهنمون گردد و طرحی را در بربگیرد که شامل نقشه مسیر و جزئیات قدم‌هایی باشد که بایستی به این منظور توسط کشورهای پذیرای ساکنان، ایالات‌متحده، کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد و ساکنان کمپ برداشته شود.

(6). ادامه همکاری نزدیک‌بین ساکنان کمپ لیبرتی و مقامات در پروسه انتقال را تشویق کند.

(7). به کمیسر عالی پناهندگان در تسریع روند انتقال به اماکن امن در خارج عراق، مساعدت کند.