۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

انتشار الحاقية دربارة حفاظت ساكنان ليبرتي با امضاي رئيس جمهور اوباما

 
پرزيدنت اوباما با امضاي لايحة بودجة دفاعي سال ۲۰۱۶ آن‌را تبديل به قانون کرد که ايالات متحده آمريکا را ملزم به حفاظت از مخالفان ايراني در کمپ ليبرتي در عراق مي‌کند
سناتور جان مک‌کين، رئيس کميتة قواي مسلح در سناي آمريکا در مورد لايحة بودجة دفاعي، گفت: « اين لايحه يکي از مهم‌ترين قانون‌هاي اصلاحات دفاعي است».

بخش 1227. نظرگاه كنگره و سناي آمريكا در مورد امنيت و حفاظت مخالفان ايراني ساكن كمپ ليبرتي در عراق
– اين نظر گاه كنگره و سناي آمريكاست كه ايالات متحده آمريكا مي بايد:
(1). قدمهاي سريع و مناسب را طبق توافقهاي بين المللي بردارد تا امنيت وحفاظت فيزيكي ساكنان كمپ ليبرتي را تضمين كند.
(2). (آمريكا) به دولت عراق تأكيد كند كه به تعهداتي كه به ايالات متحده براي تضمين سلامت و بهزيستي كساني كه در كمپ ليبرتي زندگي مي كنند داده است، عمل كند.
(3). (آمريكا) به دولت عراق تأكيد كند در قبال هر حمله يا محاصره احتمالي، دسترسي مستمر و قابل اتكاي ساكنان به غذا، آب تميز، كمكهاي پزشكي، برق و ساير نيازهاي انرژي، و هرگونه تجهيزات و تداركات لازم براي حفاظت ساكنان را در زمان هر حمله يا محاصره توسط نيروهاي خارجي ، تضمين كند.
(4). (آمريكا بايد) با استرداد ساكنان ليبرتي به رژيم ايران مخالفت كند.
(5). (آمريكا بايد) يك استراتژي را به اجرا بگذارد كه به يك انتقال سالم و امن و دائمي ساكنان كمپ ليبرتي رهنمون گردد و طرحي را در بر بگيرد كه شامل نقشه مسير و جزئيات قدمهايي باشد كه بايستي به اين منظور توسط كشورهاي پذيراي ساكنان، ايالات متحده، كميسر عالي پناهندگان ملل متحد و ساكنان كمپ برداشته شود.
(6). ادامه همكاري نزديك بين ساكنان كمپ ليبرتي و مقامات در پروسه انتقال را تشويق كند .
(7). به كميسر عالي پناهندگان در تسريع روند انتقال به اماكن امن در خارج عراق، مساعدت كند.