۱۴۰۲ آبان ۲, سه‌شنبه

سنای ایتالیا-کنفرانس ایران: یک‌سال بعد از قیام سراسری ادامه خشونت و شیطان‌سازی توسط رژیم ایران

                                    سنای ایتالیا-کنفرانس ایران


.سنای ایتالیا
کنفرانس ایران: یک‌سال بعد از قیام سراسری

خشونت و شیطان‌سازی توسط رژیم ایران ادامه دارد

سخنرانیهای اعضای سنا و پارلمان ایتالیا و شخصیتهای سیاسی

سناتور جولیو ترتزی

رئیس کمیسیون روابط با اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا:

سفارتخانه‌های رژیم ایران منبع این شیطان‌سازیها و شایعه پراکنی‌ها هستند

و حملات تروریستی مانند حمله چهار سال پیش اسدالله اسدی

در ویلپنت پاریس را ترتیب می‌دهند

سناتور جولیو ترتزی
سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران

بدون شک اولین و تنها نیروی سیاسی ایران است

که در داخل کشور فعالیت می‌کند و میلیون‌ها نفر از آن حمایت می‌کنند

اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا:

برخی افرادی که در این اتاقهای فکر یا گروه کارشناسان کار می‌کنند

افرادی هستند که دولت ایران پول داده است تا اطلاعات غلط بدهند

این افراد یک مأموریت مشخص دارند و آن این است که مقاومت ایران را متهم کنند

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجه پارلمان ایتالیا

کسانی که امروز سیاست ایران را اداره می‌کنند

به‌طور مطلق و انحصاری از مجاهدین خلق می‌ترسند

آنتونیو استانگو رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا:

در برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی

جدایی دین از دولت، فرصتهای برابر، برابری زن و مرد،

لغو مجازات اعدام، و شکنجه پیش‌بینی شده است

الیزابتا زامپاروتی:

در مقاومت ایران یک جایگزین ریشه‌دار برای رژیم وجود دارد

که واقعاً هراس بزرگی را در رژیم دین‌سالار، زن‌ستیز و خون‌ریز آخوندها
ایجاد می‌کند
در سنای ایتالیا کنفرانسی تحت عنوان «ایران یک‌سال بعد از قیام خشونت و پخش اطلاعات دروغ توسط رژیم ایران ادامه دارد» به ریاست سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون روابط با اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا برگزار شد. در این کنفرانس خانم اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا، نماینده امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجه پارلمان ایتالیا، خانم الیزابتا زامپاروتی نماینده سابق پارلمان ایتالیا و از بنیانگذاران انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید و آقای آنتونیو استانگو، رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا، سخنرانی کردند.

در شروع کنفرانس سناتور جولیو ترتزی ضمن معرفی سخنرانان از جمله گفت: «امروز تصمیم گرفته شد جایزه ساخاروف به مهسا امینی و به آزادی اهدا شود. به یاد مهسا امینی و به یاد و گرامیداشت خاطره همه زنان ایرانی مبارز در راه آزادی. و این قدردانی بسیار مهمی است که از طریق ابتکارعمل نمایندگان پارلمان اروپا محقق شد».

سناتور ترتزی در ادامه با اشاره به تلاشهای رژیم حاکم بر ایران برای شیطان‌سازی از مقاومت مشروع مردم ایران گفت: «ماشین پخش اطلاعات دروغ و تبلیغات ناروا و شیطان‌سازی که آخوندها از آن برخوردار هستند سال‌هاست که برای سرکوب مخالفان و بدنام کردن مقاومت ایران در داخل و خارج از کشور بکار گرفته شده است. و این ماشین که در عین‌حال یک ماشین نظامی هم هست به مخالفان سیاسی رژیم در هر کجای دنیا که باشند حمله می‌کند. ما شاهد ضربه زدن به اعضای قهرمان مقاومت ایران در رم و ژنو و سایر کشورهای اروپایی بوده‌ایم».

سناتور ترتزی رئیس کمیسیون روابط با اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا در بخش دیگری از سخنانش در مورد علت شیطان‌سازی رژیم علیه مجاهدین و مقاومت ایران گفت:

اما آنچه که به همان اندازه نفرت‌انگیز است و وجدان را می‌آزارد، شکلی از تلاش برای القای باورهای نادرست نسبت به مقاومت سازمان یافته است و به‌طور مشخص راجع به سازمان مجاهدین خلق است. من راجع به مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران صحبت می‌کنم که بدون شک اولین و تنها نیروی سیاسی کشور است که در داخل کشور فعالیت می‌کند و میلیون‌ها نفر از آن حمایت می‌کنند. در داخل کشور، مردم صادق و آزاده‌ای که می‌خواهند آزاد باشند، متشکل از زنان و مردان، که می‌خواهند خود را از دست رژیم خلاص کنند و همان‌طور که در جلسه امروز می‌بینیم، تواناییهای خودشان را دارد و آن را در بسیاری از تظاهرات از آمریکا تا اروپا، در سایر نقاط جهان، در حمایت با صدای بلند از خانم رجوی و طرح ۱۰ ماده‌ای او برای دموکراسی و برای آینده ایران، برای ایران دموکراتیک، آزاد و غیرهسته‌ای، و یک‌طرف حساب جدی بین‌المللی، که می‌خواهد یک عامل تأثیرگذار مسئول در جامعه بین‌المللی. باشد، دیدیم.

اما اینجا، در این استراتژی نفرت‌انگیز، رژیم ملاها تلاش می‌کند، با انتشار اطلاعات نادرست، سانسورو تهدید نفوذ کند،

سناتور جولیو ترتزی در ادامه کنفرانس در سنای ایتالیا افزود: «در این استراتژی نفرت‌انگیز، رژیم آخوندها اطلاعات دروغ، سانسور و تهدید را نفوذ می‌دهد. به پارلمان ایتالیا نیز نفوذ می‌کند، به پارلمانهای دیگر و به پارلمان اروپا نیز نفوذ می‌کند. بسیاری هستند که متقاعد شده‌اند تا از منابع مسموم اطلاعات دروغ بنوشند. سفارتخانه‌های رژیم ایران منبع این شیطان‌سازیها و شایعه پراکنی‌ها هستند، که متأسفانه علی‌رغم این‌که حملات تروریستی مانند حمله چهار سال پیش اسدالله اسدی در ویلپنت پاریس را ترتیب می‌دهند هم‌چنان میزبان آنها هستیم. ما هم‌چنان این سفارتخانه‌ها را در اینجا داریم و هم‌چنان مجبوریم از آلودگی‌های ناشی از آن رنج ببریم. و برخی به‌خاطر منافع اقتصادی از این اطلاعاتی می‌نوشند که مجاهدین خلق را شیطان جلوه می‌دهد

اما هم‌چنان که در ۱۷سال گذشته شاهد بوده‌ایم داستان کاملاً متفاوت است. مجاهدین در تجدیدنظرهای قضایی تماماً برنده شده‌اند، احکام محکومیت و پرداخت غرامت به‌خاطر افترا از سوی روزنامه‌های بزرگ اروپایی وجود دارند و ما هم‌چنان با استمرار این شیطان‌سازیهای رژیم مواجه هستیم. امری که برای همه کسانی که قدردان و تحسین کننده اقدامات خارق‌العاده مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران هستند منزجر کننده است».

در ادامه این جلسه خانم اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا ابتدا با تشریح تجارب خود در آشنایی اولیه با مجاهدین و مواجه شدن با سیلی از اتهامات دروغ از سوی رژیم ایران علیه آنها و چگونگی تحقیقاتش برای پی بردن به حقایق دستگاه شیطان‌سازی ملایان علیه اپوزیسیونش به توضیح آخرین اقدامات این دستگاه دروغ‌پراکنی و شیطان‌سازی رژیم پرداخت و گفت:

«... هزاران ایمیل کشف شد که عمومی شدند. و چیزی فاش شد که فکر می‌کنم همه ما باید بدانیم. وزارت امور خارجه رژیم ایران، تصمیم گرفت یک استراتژی ایجاد کند تا بتواند یک کمپین اطلاعات غلط بسیار کارآمد علیه مقاومت ایران راه‌اندازی کند. آنها ابتدا به‌دنبال افرادی دو ملیتی رفتند. آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها، سوئدی‌ها، فرانسوی‌ها، ایتالیایی‌هایی که ایرانی هم بودند. افرادی که ظاهراً اعتبار داشتند و با دنیای دانشگاهی ارتباط داشتند. و گروهی به نام ابتکار کارشناسان ایران ایجاد کردند. خیلی خوب و بسیار آمریکایی هم به نظر می‌رسند، به نظر می‌رسد بسیار پاک هستند، اما در واقع از طریق این ایمیلها می‌توانید ببینید که افرادی که در این اتاق فکر، در این گروه از کارشناسان کار می‌کنند، متخصص نیستند. آنها افرادی هستند که دولت ایران پول داده است تا اطلاعات غلط بدهند گویی افرادی هستند که نه با مقاومت، نه با ایران، نه منصب سیاسی ارتباطی ندارند. این افراد یک مأموریت مشخص دارند و آن این است که علیه مقاومت ایران صحبت کنند و مقاومت ایران را به چیزهای کاملاً جدی متهم کنند».

خانم بتانکور در ادامه توضیحاتش به افرادی نظیر آرین طباطبایی و دینا اسفندیاری اشاره کرد و توضیحاتی در مورد مناصب بالای آنها و نحوه سوء‌استفاده آنها از این مناصب علیه مقاومت ایران داد. وی در مورد آنها گفت:

«یعنی شیطان را آوردند و در کلیسا گذاشتند... کارآمدی دولتی مانند دولت آمریکا را تصور کنید! رژیم ایران موفق می‌شود در دولت ایالات متحده نفوذ کند و سخنگویان خود را به‌عنوان مشاور قرار دهد تا مشاوران سیاستی را که باید در مورد آنها اعمال شود تعریف کنند».

در ادامه این جلسه امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجه مجلس ایتالیا در سخنان خود گفت: «جمهوری اسلامی ایران، همان‌طور که دیروز در جلسه کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان تأکید کردم، به‌طور خاص به کار انتشار اطلاعات دروغ علیه مجاهدین در ایتالیا و در کشورهای غربی متعهد است. من معتقدم که بدون این‌که آدم ژرف اندیش خاصی باشم، متوجه می‌شوم که کسانی که امروز سیاست ایران را اداره می‌کنند، به‌طور مطلق و انحصاری از مجاهدین خلق می‌ترسند. بنابراین من از خودم می‌پرسم، همان‌طور که دیروز در پارلمان هم سعی کردم این کار را انجام دهم، و از همکارانم، و از مطبوعات و... می‌پرسم که چطور نمی‌توانید بفهمید که یک رژیم دروغگو، اولین رژیمی که تروریسم را در جهان تأمین مالی می‌کند، این اعمال را انجام می‌دهد؟ (...) پارلمانها و پارلمان اروپا واقعاً لازم است که در این رابطه زنگ هوشیاری را به صدا در بیاورند. زنگ بیداری به همه کسانی که باید چشمان خود را به آنچه ایران است و آنچه ایران امروز اعلام کرده است بگشایند».

امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا در پایان تأکید کرد:

(رژیم ایران) به‌وضوح اعلام کرده است که با تروریسم هم‌سو است و این‌که رهبر تروریسم بین‌المللی است. آنها آن را اعلام کرده‌اند! اکنون دیگر نوبت ماست، نوبت همه ما، فراتر از تفاوت مذهب، ایدئولوژی، فرهنگ، معنویت، فراتر از اینها نوبت همه ماست که معتقد به آزادی، معتقد به حقوق‌بشر، معتقدیم که انسان مقدم بر هر چیز است بگوییم: نه! و نه گفتن، یعنی تشخیص این‌که مشکل در تهران است! و این مشکل نه در دم آن، بلکه در سر آن (مار) است که باید حل و فصل شود.

بنابراین موضوع خطر جمهوری اسلامی ایران باید به‌طور مطلق در دستور توجه بین‌المللی قرار گیرد.

 خانم الیزابتا زامپاروتی سخنران دیگر این کنفرانس به‌علت شیطان‌سازیهای رژیم و سفارت رژیم در رم اشاره کرده و تأکید کرد: «... استقبال مجلس مجلس نمایندگان ایتالیا از خانم مریم رجوی موضوع مهمی بود. واقعیتی بود بسا نگران‌کننده برای رژیم ایران، زیرا اگر این سازمان واقعاً هیچ ارتباطی با مردم ایران نداشت، پس چه نیازی هست که سفیر ما در تهران احضار شود؟‌و چه نیازی به این مقالات؟ غیر از این‌که در مقاومت ایران، در مجاهدین خلق ایران، یک جایگزین را می‌بیند که واقعاً هراس بزرگی را در رژیم استبداد مذهبی، زن‌ستیز و خون‌ریز آخوندها ایجاد می‌کند؟».

الیزابتا زامپاروتی-نماینده پیشین پارلمان ایتالیا:

اگر این سازمان واقعاً بی‌اهمیت و بی‌تأثیر باشد، اگر واقعاً هیچ ارتباطی با مردم ایران نداشت، پس به چه دلیل حتی سفیر ما در تهران احضار می‌شود؟ یا اقداماتی برای سرمقاله زدن به چه دلیل برایش ضروری می‌شود؟. بنابراین این بدان معناست که در مقاومت ایران، در سازمان مجاهدین خلق، یک جایگزین ریشه‌دار برای رژیم وجود دارد که واقعاً هراس بزرگی را در رژیم دین‌سالار، زن‌ستیز و خون‌ریز آخوندها ایجاد می‌کند و بنابراین آنچه باید انجام دهیم این است که دقیقاً در همین راستا ادامه دهیم.

بنابراین فکر می‌کنم یک اقدام قاطع و ریشه‌یی علیه رژیم زن‌ستیز، دگرسالار و خون‌ریز آخوندها که می‌تواند به تغییر رژیم ایران منجر شود، به‌رسمیت شناختن نقش سیاسی سازمان مجاهدین خلق و مقاومت ایران است، امکان سرنگونی رژیم ایران در حمایت از سازمان مجاهدین خلق و مقاومت ایران متبلور است، متشکرم.

 آنتونیو استانگو رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا، سخنران دیگر این کنفرانس گفت: «... متأسفانه اغلب دولتهای کشورهای دموکراتیک در دام تبلیغات و دروغ‌پردازیهای رژیم ایران افتاده‌اند یا می‌خواهند بیفتند. به یاد دارم زمانی که در ژوئن ۲۰۰۳، یعنی در مورد بیش از ۲۰ سال پیش صحبت می‌کنیم، در پاریس بودم و از مقاومت ایران پس از آن حرکت وحشتناک دولت وقت فرانسه که علیه این مقاومت صورت گرفته بود حمایت می‌کردم. اقدامی که بر اساس اطلاعات دروغ از سوی رژیم ایران صورت گرفته بود،

آنتونیو استانگو در ادامه افزود: «... باید بفهمیم که چه نوع رابطه‌ای با سفارتخانه‌های رژیم ایران که در واقع تروریستها را در سراسر اروپا و هم‌چنین در کشورهای دیگر هدایت می‌کنند، داشته باشیم (...). چشم‌انداز مقاومت امروز همان دیدگاهی است که به‌وضوح در برنامه ده ماده‌ای مطرح شده است که خانم رجوی بارها بیان کرده و مورد تأیید شورای مقاومت ایران است. در این طرح ده ماده‌ای دولت مبتنی بر جدایی دین از دولت، فرصتهای برابر، برابری زن و مرد، لغو مجازات اعدام، و شکنجه، پیش‌بینی شده است».

 در پایان این کنفرانس امانوئله پوتزولو پیام خانم نایکه گروپیونی عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا را که برای این کنفرانس ارسال شده بود قرائت کرد. سناتور گروپیونه در پیام خود از جمله گفته بود:

پیام خانم نایکه گروپیونی عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

«همین دیروز در مجلس سنا از من خواسته شد تا بحث مهمی در مورد جنگ ترکیبی و اطلاعات نادرست مطرح کنم. اخبار جعلی سلاح خطرناکی است و ما باید به آن توجه داشته باشیم و با سلاح حقیقت با آن مقابله کنیم. ما تروریسم، و رژیم ایران را محکوم می‌کنیم و سال‌هاست به لطف جنبش خانم رجوی با آن مبارزه کرده‌ایم زنی که با قدرت و شجاعت بسیار با ظلم و ستم علیه مردم ایران مخالفت می‌کند.

در پاریس برای اولین بار با شما ملاقات کردم و انرژی و نیروی شما مرا در این مأموریتٍ درست و منحصر‌به‌فرد برای حفظ زندگی دخیل کرد.

من قدرت شما را تحسین می‌کنم و افتخار می‌کنم که یکی از شما هستم. روی من و روی ما حساب کنید. ما در کنار شما هستیم! ما از شما حمایت می‌کنیم! مردم شما و مردم جهان ما شایسته صلح هستند.

رژیم حاکم بر ایران آزادی را می‌گیرد و مرگ می‌کارد و همه ما باید برای حقوق مردمی که در این دنیا زندگی می‌کنند مبارزه کنیم. از خانم رجوی برای حمایت از همه ما در این نبرد تشکر می‌کنم. تنها جنگی که ارزش جنگیدن دارد، جنگ برای آزادی است. با تشکر از همه کسانی که برای مبارزه با بی‌عدالتی تلاش می‌کنند

من برای اولین بار در پاریس با (خانم رجوی) آشنا شدم. انرژی و قدرت او مرا درگیر مأموریت درست و منحصر به‌فرد برای حفاظت از حیات کرد. هر کسی شایسته این است که بتواند انتخاب کند که چه کسی باشد و چگونه زندگی کند. من قدرت شما را تحسین می‌کنم و افتخار می‌کنم که یکی از شما هستم. روی من و روی ما حساب کنید... ما به شما نزدیکیم و از شما حمایت می‌کنیم»...