۱۴۰۰ فروردین ۱۳, جمعه

کشته‌شدن فرمانده برجسته حوثی‌ها در غرب مارب جنگنده‌های ائتلاف یک موشک بالستیک حوثی‌ها و سکوی پرتاب آن را منهدم کردند


«قصی شایع نصیب العماری» ملقب به «ابو ذنوب» فرمانده گردان واکنش سریع حوثی‌ها و از فرماندهان برجسته این پیکارجویان در جریان تبادل آتش با نیروهای ارتش ملی یمن در جبهه الکساره استان مأرب، در شرق کشور کشته شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، یک منبع نظامی جمعه 2 آوریل 2021 اعلام کرد که عناصری از ارتش یمن، جسد العماری را به بیمارستان مارب منتقل کردند.

ارتش یمن پنجشنبه 1 آوریل 2021، حمله شبه نظامیان حوثی به مواضع خود در جبهه الکساره در غرب مارب را ناکام گذاشته بود؛ عملیاتی که در نتیجه آن ده‌ها نفر از حوثی‌ها کشته یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن نیز در حملات هوایی خود، مواضع و استحکامات شبه‌نظامیان حوثی را بمباران کردند.

منابع نظامی ارتش یمن با بیان اینكه شبه نظامیان حوثی، با پرتاب موشک‌های بالستیک، جان میلیون‌ها غیرنظامی را به خطر می‌اندازند، اعلام کردند که یك موشك بالستیک و سکوی پرتاب آن در جبهه مارب منهدم شد.

شبه نظامیان حوثی از ماه فوریه، یکی از شدیدترین حملات خود علیه مارب را آغاز کرده و از سلاح‌های سنگین استفاده کردند، اما در پی مقاومت شدید قبایل محلی و نیروهای دولت قانونی یمن، موفق به هیچ پیشروی نشدند. سازمان ملل و جامعه جهانی هم بارها در مورد خطر این حملات برای غیرنظامیان و هزاران آواره هشدار دادند.