۱۴۰۰ فروردین ۲۷, جمعه

اتحادیه اروپا استفاده رژیم ایران از مجازات اعدام را محکوم کرده و خواستار تحقیق در مورد سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ شده است


پاسخ سرویس خارجی اتحادیه اروپا 
به نامه سناتور رامپی دبیر هیئت ایتالیا در شورای اروپا
به نمایندگی از ۴۰ عضو مجمع پارلمانی این شور


اتحادیه اروپا استفاده رژیم ایران از مجازات اعدام
به ویژه اعدام نوجوانان و تظاهرکنندگان را محکوم کرده
وخواستار تحقیق در مورد سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ شده است

اتحادیه اروپا در ژانویه ۲۰۱۹ اسدالله اسدی و یک مقام دیگر رژیم ایران 
 و اداره امنیت داخلی وزارت اطلاعات را لیست گذاری تروریستی کرد 

 دکتر برونو شول رئیس گروه ویژه ایران در سرویس خارجی اتحادیه اروپا، در پاسخ به نامه سناتور رامپی دبیر هیئت ایتالیا در شورای اروپا، نگرانی اتحادیه اروپا را از استمرار نقض حقوق بشر و سرکوب قیام کنندگان توسط رژیم آخوندی ابراز داشت. نامه سناتور رامپی به نمایندگی از ۴۰ عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا نوشته شده و خواستار محکومیت نقض شدید حقوق بشر، سرکوب و تروریسم رژیم آخوندی شده بود 

در پاسخ رئیس گروه ویژه ایران در سرویس خارجی اتحادیه اروپا آمده است: 
«همانطور که شورا ی اروپا در فوریه ۲۰۱۹ اعلام کرده است حقوق بشر بخشی جدایی ناپذیر از سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران است. 
اتحادیه اروپا بارها و بارها از مقامات رژیم ایران خواستار لغو مجازات اعدام شده است. همچنین بطور سیستماتیک از طریق بیانیه های عمومی استفاده از مجازات اعدام علیه نوجوانان، معترضین و مخالفین را محکوم کرده است. همزمان، اتحادیه اروپا خواستار تحقیق در مورد استفاده مفرط از زور توسط نیروهای امنیتی رژیم طی اعتراضات و پس از اعتراضات سراسری در آبان ۱۳۹۸شده و دارای طیف وسیعی است اقدامات محدود کننده در پاسخ به نقض حقوق بشر در ایران است. 
ما می دانیم که اسدالله اسدی اخیراً با محاکمه در آنتورپ روبرو شده و حکم صادره از دادگاه مورد توجه ما قرار گرفته است. با این حال، من می خواهم یادآوری کنم به عنوان بخشی از پاسخ اتحادیه اروپا به حملات خنثی شده در خاک خود در سال ۲۰۱۸، شورای اتحادیه اروپا اسدالله اسدی را به همراه یک مقام دیگر رژیم ایران و همچنین اداره امنیت داخلی وزارت اطلاعات این رژیم در ژانویه ۲۰۱۹ به لیست تروریستی اتحادیه اروپا وارد کرده است.