۱۳۹۹ بهمن ۳۰, پنجشنبه

حزب «القوات اللبنانیه» خواهان استعفای میشل عون از ریاست‌جمهوری شد

 

سمیرجعجع رهبرحزب القوات اللبنانیه»پنج‌شنبه 18فوریه ازمیشل عون رئیس‌جمهوری  لبنان خواست تا از منصب خود استعفا دهد.

جعجع در توئیت خود تأکید کرد که مواضع حزبش از همان ابتدا روشن بود و عون باید به دلیل وضعیت اکنونی حاکم بر کشور، استعفا دهد.

او همچنین خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی و از پی آن، انتخاب رئیس‌جمهوری جدید شد.

جعجع، افراد حلقه پیرامون رئیس‌جمهوری را بعد از از دست‌دادن همه پایگاه خود، به تحریک احساسات فرقه‌ای متهم کرد که حقوق مسیحیان لبنان را بر باد داده ‌است.

جبران باسیل به ریاست جمهوری نرسید

او با تأکید بر این که زمان باقی مانده، اجازه بسترسازی‌های لازم برای رسیدن جبران باسیل (داماد عون) به ریاست‌جمهوری را نمی‌دهد، افزود که مشکل اصلی، ربطی به اختیارات و حقوق مسیحیان ندارد بلکه در پیوند به عملکرد واقعی حکومت است.

جعجع در مورد پرونده انفجار بندر بیروت تأکید کرد که تحقیقات محلی به هیچ سرنخ تازه‌ای نرسیده و تنی چند از نمایندگان مجلس در صدد ارسال نامه شکوائیه به سازمان ملل هستند.

حمله بی‌سابقه

قابل توجه است که سمیر جعجع رهبر حزب نیروهای لبنان (القوات اللبنانیه)، هفته‌ها پیش میشل عون رئیس‌جمهوری را هدف انتقادهای بی‌سابقه قرار داده و و او را به دروغگویی و دامن‌زدن به نقش شبه‌نظامیان حزب‌الله در امور داخلی لبنان متهم کرد.

جعجع در آن زمان تأکید کرد که ارتباط میان حزبش و سایر احزاب گوناگون لبنانی، به استثنای حزب‌الله، وجود دارد. او خاطرنشان کرد که پروژه حزب‌الله، هیچ ارتباطی با لبنان نداشته و این حزب مجبور به ورود در یک سری هم پیمانی‌های داخلی شده و درهمین راستا، فاسدترین آنها یعنی جریان آزاد ملی (به رهبری جبران باسیل) را انتخاب کرده‌ است.