۱۳۹۹ بهمن ۱۹, یکشنبه

هشدار نماینده آمریکایی به صندوق بین‌المللی پول درباره پرداخت وام به ایران

 استیوومک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی شنبه ۶ فوریه ۲۰۲۱درباره پرداخت وام به ایران بصندوق بین‌المللی پول هشدارداد.  استیو ومک نماینده جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس آمریکا شنبه در پیامی بر شبکه «توئیتر» گفت «رژیم ایران وام را هزینه برنامه‌های سرکش و برهم زدن ثبات می‌کند و نه کمک به مردمی که مدام سرکوب می‌شوند».


این نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی افزود که «دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و صندوق بین‌المللی پول باید با هر تامین مالی جهت کمک به این کشور حامی تروریسم مخالفت کنند».

افزون بر این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در گفتگو با «العربیه» با بیان این‌که با هم‌پیمانان و کنگره درباره توافق جدید با ایران رایزنی خواهد شد، اظهار داشت که مسئله ایران برای دولت آمریکا بسیار مهم است.

گروه‌های نیابتی ایران

او با بیان این‌که «به تلاش و همکاری جامعه بین‌المللی نیازمندیم»، اظهار داشت که طبیعی است متعاقبا به بررسی پرونده‌های برنامه موشکی ایران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه خواهیم پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن توضیح این که فرستاده ویژه جدید ایالات متحده در امور ایران در حال تشکیل تیمی از کارشناسان است، گفت که این کماکان در مرحله رایزنی است و هنوز گام‌هایی درباره ایران اتخاذ نشده است.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ فرمان خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران را صادر کرده بود، ترامپ همزمان با آن تحریم‌ها علیه ایران را بازگردانده و به دنبال آن سیاست اعمال فشار حداکثری علیه رژیم تهران را در پیش گرفت.

جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا اما پس از پیروزی در انتخابات، گفت «چنانچه ایران به طور «کامل» به توافق هسته‌ای پایبند شود، ایالات متحده نیز ضمن بازنگری در برخی مسائل با اتخاذ گام‌های مشابهی به آن متعهد خواهد شد».