۱۳۹۹ دی ۱۲, جمعه

نتانیاهو: رابطه با روسیه به ما کمک می‌کند مانع موضع‌گیری‌های ایران در سوریه شویم

 نخست وزیر اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه 31 دسامبر2020 ضمن تاکید اینکه کشورش با حضورواقدامات ایران در مرزهای شمالی‌ اسرائیل مقابله میکند،گفت که رابطه تل‌آویو و مسکو به اسرائیل کمک می‌کند تا مانع از موضع‌گیری‌های ایران در خاک سوریه شود.

نتانیاهو همچنین افزود: «رابطه‌ام با رئیس جمهوری روسیه مهم است زیرا که به ما در رابطه با آزادی عملی که به آن نیاز داریم کمک می کند تا با تلاش‌های ایران برای موضع‌گیری در مرزهای شمالی‌مان مقابله کنیم».

این اظهارات نخست وزیر اسرائیل در پیام تبریک سال نو او خطاب به اسرائیلی‌های روسی زبان ایراد و در حساب او بر شبکه «توئیتر» منتشر شد.

نتانیاهو در این راستا به اهمیت روابط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ویژه در خصوص مسائل مربوط به ایران اشاره کرد.

نتانیاهو همچنین گفت که دولت اسرائیل «دارای روابط بسیار خوبی با همه کشورهای استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق است».

او گفت: «خود شخصا دارای گفتگوهای مستمری با همه رهبران و قبل از هر چیزی با پرزیدنت پوتین و رئیس جمهوری اوکراین هستم. هر چند ماه، هفته یا روز با آنها گفتگو می‌کنم. این روابط برای خیلی از شماها بسیار مهم است زیرا که دوستان و نزدیکانی در آنجا داریم».

افزون بر این نتانیاهو گفت که این روابط برای همه شهروندان اسرائیل نیز مهم است چرا که « در ثبات منطقه و شکوفایی کشورمان نقش دارد».

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت « ما در برابر تلاش‌های ایران برای دستیابی به جای پایی در مرزهای شمالی‌مان می‌جنگیم. تماس‌هایی که با رئیس جمهوری روسیه برقرار می‌کنم مهم است زیرا که در حفظ آزادی عملی که به آن برای مقابله با تلاش‌های ایران برای دستیابی به جای پای نظامی در مرزهای شمالی‌مان، نیاز داریم، به ما کمک می‌کند».