۱۳۹۹ دی ۱۶, سه‌شنبه

ایران؛ صدور اعلان قرمز علیه ترامپ و 47 تن از مسئولان ترور سلیمانی


غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ایران،سه‌شنبه5ژانویه گفتکه تهران یاد داشت هایی رابرای پلیس بین الملل اینترپل علیه دونالد ترامپ و47 متهم به ترور قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه فرستاده که درجریان حمله پهپادهای آمریکایی‌ها در 3 ژانویه 2020 کشته شد.

اسماعیلی در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که دادگستری ایران با هدف تحویل عوامل این ترور به دادگستری و محاکمه آنها به جرم این جنایت، اعلان قرمز را در مورد دست اندرکاران این ترور از جمله دونالد ترامپ صادر کرده است.

او افزود: «از برخی از این کشورها اسناد خوبی به دست ما رسیده است و یکایک عوامل یعنی 48 نفر از رئیس جمهوری امریکا که عامل اصلی ترور بود تا فرماندهان و مقامات مختلف شناسایی شدند. با قید اینکه هر کدام از اینها در این جنایت چه نقشی داشتند، اعلان قرمز صادر و به پلیس بین الملل ارسال شد.»

فرماندهان ارشد نظامی ایران طی هفته‌های گذشته، تهدیدهای خود را برای پاسخگویی به آمریکا ادامه داده اند اما این تهدیدها در اوج تشدید تنش میان تهران و واشنگتن در سالگرد ترور سلیمانی، صرفا محدود به سر دادن شعار های سیاسی شده است.

تکرار این دست از مواضع، خشم شدیدی را در محافل مردم ایران برانگیخت که باعث شد برخی مسئولان، تاکید روزانه خود بر آنچه که «انتقام سخت» خوانده اند، متوقف کنند.