۱۳۹۸ آذر ۲۴, یکشنبه

قیام در عراق - تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان در شهرها و استانهای عراق

اعتصاب و راهپیمایی دانشکده‌های پزشکی در کربلا
                   اعتصاب و راهپیمایی دانشکده‌های پزشکی در کربلا
امروز یکشنبه ۲۴آبان دانشجویان و دانش‌آموزان عراقی در شهرها و استانهای مختلف، مدارس خود را در حمایت از قیام مردمی تعطیل و به سمت میدانها و مراکز تجمع تظاهرات و راهپیمایی کردند.

روز گذشته قیام کنندگان عراقی در میدان تحریر بغداد با نشان دادن تصاویر ضربدر خورده نوری مالکی و سودانی که به عنوان نخست وزیر احتمالی مطرح شده، مخالفت خود را با تعیین هر نخست وزیری توسط حاکمان فعلی ابراز کردند.

جوانان قیام کننده در مناطقی از بغداد و در بصره در مقابل میدان نفتی مجنون، در شهر العماره در استان میسان، در استان ذیقار در میدان الحبوبی در مرکز شهر ناصریه تجمع کرده و با بستن پل الزیتون مخالفت شدید خود با این نامزد را اعلام کردند.

قیام کنندگان در استان دیوانیه در میدان ساعت تظاهرات کردند. تظاهر کنندگان و تعدادی از بزرگان قبایل منطقه در اعتراض نامزدی السودانی و فساد در دولت‎های عراق پس از سال ۲۰۰۳ شعار دادند.
پیام سخنگوی مجاهدین به انقلابیون عراقی:
درود بر شما که نخست‌وزیری شیاع سودانی عامل رژیم ولایت فقیه را رد کردید. این جانور وحشی در مقام وزیر حقوق‌بشر نوری مالکی همان مزدوری است که هر گونه حمله و قتل‌عام و گروگانگیری را در اشرف در سال ۹۲ حاشا می‌کرد. جای سیاستمداران اسقاطی دست‌نشانده فقط در زباله‌دان است. هر کس در جنایت و خون‌ریزی سهیم است مقدمتاً باید در برابر عدالت قرار بگیرد.
تجمع و راهپیمایی دانش‌آموزان در کربلا

تجمع و راهپیمایی دانش‌آموزان در سماوه
تجمع و راهپیمایی دانشجویان و دانش‌آموزان استان میسان

تجمع و راهپیمایی دانشجویان و دانش‌آموزان استان میسان